למה צריך לאפיין בצורה שונה אתר שולחני לעומת סלולארי?

כאשר אנחנו מתעדים לפתח גרסה ניידת של אתר אינטרנט קיים או לעצב אתר מסוים בשני אופנים שונים, עלינו לחשוב כיצד משתנה חווית הגלישה (UX) במחשבים שולחניים או מחשבים ניידים לעומת חווית הגלישה בסלולר וכיצד נוכל לעצב ממשק נוח (UI) גם לאתר הסלולארי...

עיצוב אופקי מול עיצוב אנכי

הדבר שהכי קל להבחין בו הוא שבעוד במסך מחשב אנחנו בדרך כלל סורקים את האתר מימין לשמאל (בעברית) וחלקנו אף משתמשים במסכים רחבים, הרי שרוב הגלישה דרך הניידים מתבצעת באופן אופקי. כתוצאה מכך קשה יחסית לקרוא שורות טקסט ארוכות או פסקאות. במילים אחרות, אלמנטים שבאתר רגיל נמצאים זה לצד זה, יהיו חייבים להידחף אחד מתחת לשני בגרסה הסלולארית, כאשר האלמנט החשוב יותר נמצא למעלה.

כך למשל, אם נחפש בגוגל את "פייסבוק" במחשב רגיל, נקבל רשימה של עמודים מתוך פייסבוק (כולל דף הבית) ותיאור אודות חברת פייסבוק (שנלקח מויקיפדיה) בצד. לעומת זאת, בסלולר נקבל קודם כל את רשימת האתרים והמידע על החברה יופיע רק בחלק התחתון יותר של העמוד.

באופן דומה, אתרים סלולאריים רבים הופכים את התפריט העליון שלהם בגרסה הרגילה לתפריט הנפתח בנגיעת אצבע בגרסה הסלולארית.

טפסים ובאנרים

למרבה הצער, טפסים רבים הם מספיק קשים למילוי גם בלי המסך הקטן של הסלולאר, כך שתמיד רצוי לספק גם דרכי יצירת קשר חלופיות כמו למשל תיבת דואר אלקטרוני המיועדת לדיוורים ישירים בלבד (תמיד ניתן לפתוח תיבה ב - gmail עם סיומת הדומיין דרך Google Apps וכך ליהנות מסינון ספאם יעיל) או מספר טלפון. אם בכל זאת אין בררה וחייבים להשתמש בטופס גם באתר הסלולארי, יש לפשט ולקצר אותו עד כמה שניתן.

הדבר נכון גם לגבי באנרים: במחשב רגיל הם עלולים להיות מטרד מעצבן, אך כזה שניתן להיפטר ממנו או פשוט לא להתייחס אליו. לעומת זאת, בדפדפן סלולארי, באנרים עלולים לכסות חלקים משמעותיים משטח התצוגה אם הם אינם מוגדרים נכון. לכן, אם אתם מתעקשים להציג פרסומות בסלולר, העדיפו להשתמש במודעות של Adsense אשר שופרו לאחרונה וכעת מתאימות את עצמן בצורה אוטומטית לגודל המסך של הסמארטפון. באנרים עדיין יכולים להיות לגיטימיים במידה והם מהווים חלק מהתוכן ולא עוקבים אחר האצבע של הגולש (גם אם זה אומר שתקבלו קצת פחות הקלקות).

צבעים

איכות המסכים של הטלפונים הסלולאריים אמנם הולכת ומשתפרת עם השנים, אך רובם עדיין לא מתמודדים היטב עם אור שמש ישיר. מסיבה זו, רצוי שהצבעים באתר הסלולארי יהיו בהירים יחסית, חשוב שתהיה ניגודיות גבוהה בין הטקסט לרקע. חשוב גם לזכור שגולשים רבים משתמשים במצב חיסכון בסוללה, כך שהדפדפן שלהם מוצג בצבעים כהים יותר מלכתחילה.

שימוש בשכבות נוספות (Overlay)

לאחרונה אתרים סלולאריים רבים מאמצים שכבות נוספות של אייקונים אשר לא מופיעים בגרסה הרגילה של האתר. אייקונים אלו יכולים להגדיל את גודל הפונט, לחפש באתר, לשתף את התכנים שלו עם אחרים וכך הלאה. מדובר ללא ספק בתוספת מבורכת, אבל רק במידה והגולש מבין מה אומר כל אחד מהאייקונים ויכול להסיר אותם במידה והם מפריעים לו.

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר