בתהליך UI של אתר מומלץ ללכת מהכלל אל הפרט

כאשר אנחנו מתכוונים לבצע אפיון של אתר סלולארי, עלינו לצאת מנקודת הנחה שונה מאשר בעת אפיון של אתר Desktop (אתר שולחני) מקביל. זאת משום שלאתרים סלולאריים ישנן מספר מגבלות בולטות כגון :

  • גודל מסך קטן יותר
  • חיבור רשת איטי יותר באופן ממוצע כאשר הגלישה מתבצעת דרך חברת הסלולאר
  • מרבית המשתמשים מחזיקים את המכשיר בצורה אופקית
  • זמן גלישה קצר יותר (נמצאים בדרך, לא רוצים לבזבז את הסוללה וכו').

כעת נבחן את האספקטים השונים של אתר סלולארי בניגוד לאתר שולחני בהתאם לנקודות הללו:

גרפיקה

בשל מהירות החיבור האיטית יותר, הגרפיקה באתר הסלולארי צריכה להיות קלת משקל ככל הניתן ואי אפשר להסתפק רק בטעינת הקובץ המקורי והקטנה שלו על ידי הדפדפן (פעולה שגם מעוות אותו ברוב המקרים). לכן, לרוב רצוי להתכוונן אל הרוחב המינימאלי שמקובל במכשירי הסמארטפון שהוא 320 פיקסלים, כאשר האורך עצמו פחות משנה (כזכור, הגלישה מתבצעת בצורה אנכית).

תפריטים וטפסים

בנוגע לתפריטים טקסטואליים, לרוב רצוי להפוך אותם לתפריטים שנפתחים בלחיצה כשכבה נוספת מעל התוכן של האתר או באחד מן הצדדים, וזאת על מנת לשמור כמה שיותר מקום לשאר האלמנטים. הדבר נכון גם לגבי מפות גלויות ובעיקר כאשר מדובר באתרי אינדקסים עם רשימה ארוכה של קישורים בתחתית האתר שברוב המקרים פשוט לא יהיה ניתן לדחוס אותם למסך קטן פי חמישה.
בנוגע לטפסים, באופן כללי רצוי להימנע מטפסים מורכבים ולחשוב על דרכים חלופיות דרכם הגולשים יכולים להתחבר אל האתר, למשל, באמצעות חשבון הפייסבוק שלהם. אם חייבים להשתמש בטפסים, רצוי לכלול רק תיבות טקסט ולוותר על תיבות סימון, כפתורי בחירה או רשימות נפתחות שדורשות לחיצות מדויקות ועדינות, דבר שיכול להיות קשה למדי במכשירים הקטנים יותר כמו למשל האייפון.

מיקוד בתוכן

המיקוד, בעיקר בתוכן, הוא אולי הדבר החשוב ביותר, ובמהלכו למעשה בוחרים מה כדאי להשאיר באתר הסלולרי ועל מה אפשר לוותר, במיוחד בכל הקשור לדף הבית. לדוגמה, ייתכן שבאתר הרגיל יש מקום לשים קישורים לחמשת המאמרים האחרונים, אך מכיוון שרוב הגולשים במובייל לא יקראו מאמרים באורך של מאות מילים, ייתכן שיהיה עדיף לוותר עליהם וכך להפחית מן העומס הוויזואלי על עינו של הגולש. גם אייקונים וקישורים לרשתות חברתיות הן לרוב דבר שמעדיפים לוותר עליו מכיוון שגלישה בכמה אתרים במקביל בסלולר היא נוחה פחות מאשר במחשב האישי.
דוגמה אחרת: יש אתרים שבוחרים לוותר על סרטונים מתוך ידיעה שהדבר בדרך כלל גוזל רוחב פס יקר מן הגולשים, ובמקום זאת מעדיפים להסתמך על תמונות סטאטיות. 

כיצד מתבצע האפיון עצמו?

בהנחה שמתכננים הן את האתר הרגיל והן את האתר הסלולארי / רספונסיבי באותו תהליך אפיון, רצוי ללכת מהכלל אל הפרט: קודם כל מתכננים את האתר השלם למחשבים שולחנים, ורק לאחר שיש עיצוב מלא סופי, מחליטים כיצד לשנות אותו ואילו התאמות יש לבצע לסלולר. 

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר