מה חשוב לך יותר הויזואליות או האסטטיות של האתר?

אתרי אינטרנט כיום מעוצבים באופן שלא היה אפשרי עד לפני 3-4 שנים, וזאת הודות למגוון גדול של טכניקות ליצירת אנימציות, כפתורים המשנים את צבעם ותפריטים נגללים. התנועה עצמה היא חלקה ובניגוד לטכניקות הישנות יותר, תופעות של השהייה וקפיצות באנימציה (Delay) הן נדירות יותר מאשר בעבר. זאת בזכות הדפדפנים המהירים של היום המנצלים עד תום את יכולות החומרה המודרנית.

למרות כל זאת, יש גם לא מעט בעלי אתרים שמעדיפים ללכת על הפתרון הבטוח של עיצוב סטנדרטי עם פסקאות טקסט, תמונות או קטעי וידאו סטטיים שלא קופצים, משנים את גודלם או את צבעם. החיסרון העיקרי של הליכה על בטוח היא שהאתר נראה מקובע ולעתים אפילו מעט חסר חיים, אם כי גם בעיצובים הסטנדרטיים חל שיפור ניכר בשנים האחרונות.

התאמה למובייל

מעבר לשאלת העיצוב גרידא, יש שאלה נוספת של התאמת העיצוב למכשירי הסלולר: האם האתר מופיע כמו שהוא במכשירים סלולריים והדפדפן במכשיר "מכווץ" לרזולוציה נמוכה יותר, או שהאתר מזהה אוטומטית על איזה גודל מסך הוא רץ ומתאים את אופי התצוגה שלו לרזולוציה?

במקרה הראשון, חלקים שונים באתר עשויים להיות לא קריאים בגלל גודל פונט קטן מדי או עודף של אלמנטים, ואז המשתמש צריך לצפות באתר לרוחב ולא לאורך (להפוך את המסך), או לבצע זום על החלקים אותם הוא מעוניין לקרוא. במקרים קיצוניים, עשויה להיות גם בעיה לנווט בין התפריטים השונים, במיוחד אם הם נפתחים בצורה דינמית.

במקרה השני, האתר עצמו נוח לקריאה גם בלי לבצע את הפעולות הללו, אבל ייתכן שחלק מהתוכן המקורי יועבר לעמודי משנה (לדוגמה, רק הכותרת של כל כתבה תוצג) או שהאתר יהיה מאוד "ארוך" מבחינת הגלילה שלו בגלל הרוחב הצר של כל פיסקה.

לשדרג או לא לשדרג את העיצוב?

כפי שראינו, עיצוב אתרים הוא תחום מורכב למדי, ולמרות שבאופן אופטימלי, תמיד רצוי שהאתר יהיה מעוצב לפי הסטנדרטים האחרונים ברשת, יש כמה שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני שאנחנו מחליטים על שדרוג העיצוב של האתר:

  • האם רוב הקהל שלנו נמצא במובייל? (ניתן לבדוק זאת באמצעות Google Analytics)
  • האם יש לנו בראש קונספט בסיסי לעיצוב המשודרג?
  • אם כן - האם קיבלנו הצעת מחיר ואנחנו יודעים את סדר הגודל של עלות השדרוג?
  • האם העיצוב החדש ידרוש מאיתנו גם שדרוג של התכנים באתר?
  • עד כמה העסק שלנו ירוויח מאתר המבוסס בעיקר על קונספט ויזואלי? לדוגמה, בניגוד לאדריכל או מאייר, עורך דין או מנהל חשבונות בדרך כלל לא יצטרכו אתר שנראה "מיליון דולר", ולהם יותר חשוב שהאתר יהיה אסתטי ונוח לשימוש.

לאחר שענינו לעצמנו על השאלות הללו, יהיה לנו קל יותר לדעת האם ומתי רצוי לשדרג את העיצוב של האתר שלנו, ובמה הדבר כרוך. זכרו שאת התקציב שמיועד לשדרוג אפשר תמיד להשקיע בערוצים אחרים כמו עיבוי התוכן באתר או קידום שלו במנועי חיפוש (SEO).

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר