בידול בעזרת שפה גרפית ייחודית

בתקופה שבה כל עסק רוצה לבדל את עצמו מן המתחרים ולהראות שיש לו משהו חדש להציע, חשוב יותר מאי פעם לבסס את המיתוג והבידול עצמם בעזרת שפה גרפית ייחודית. שפה זו צריכה להקיף את כלל הנכסים שיש לעסק, הן מחוץ לרשת והן בתוכה, כולל עמודי נחיתה, דפים ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, בלוגים, פרסומות וכו'. הדוגמאות הבולטות ביותר הן כמובן של חברות הסלולר שלכל אחד מהן יש צבע המזוהה עמה, אך לא חייבים להיות עסק המעסיק אלפי עובדים כדי להגיע לתוצאה דומה ומספיק לשמור על כמה נהלי עבודה קבועים.
בדרך כלל יש לפחות דוגמה אחת אותה אפשר לפרק למרכיביה השונים במטרה לשחזר אותם במדיות השונות ברשת. רכיבים אלו יכולים להיות גודל וסוג הפונט, צורת התבליטים (Bullets) פלטת צבעים, לוגו, סלוגן ואפילו ערכים המזוהים עם העסק עצמו כמו שמירה על הסביבה, בריאות, יעילות, דיוק, מקצוענות וכדומה.

מדוע חשוב להקפיד על עבודה עם מעצב מקצועי?

אחד הדברים שהכי חשוב להקפיד עליהם הוא עבודה עם מעצב גרפי מקצועי שיש לו את קבצי המקור אותם הוא יכול להמיר לגדלים שונים או לבצע בהם שינויים מסוימים מבלי שהם ייראו כאילו הם נחתכו בצורה גסה מחומרים אחרים. למשל, בעוד רוב האתרים משתמשים בתמונות לוגו רחבות, תמונת הלוגו של הדפים השונים בפייסבוק היא דווקא מרובעת (הכוונה לתמונה הקטנה שמוצמדת לעדכונים ולא לתמונת השער), לכן מי שינסה להמיר את הלוגו מהאתר לדף פייסבוק בצורה לא מקצועית, עשוי לגלות שהוא רואה רק חלק קטן ממנו או שהוא נמעך ומתעוות.
לעומת זאת, מעצב גרפי יכול לשחק עם הגודל של הפונט המקורי או לבחור אלמנט אחר של הלוגו ולהפריד אותו משאר התמונה מכיוון שהוא נמצא בשכבה אחרת (השכבות עצמן עוברות השטחה בפורמטים המיועדים לאינטרנט לצרכי חיסכון במקום).
באופן דומה, רצוי שהעבודה עם המעצב תתפרס גם לדפי נחיתה ובאנרים שלכל אחד מהם גודל וקנה מידה שונה. ככל שמשלבים יותר אלמנטים המזוהים עם השפה הגרפית של העסק בכל פרסום, כך המיתוג מתחזק ובולט יותר לעין. במקרה ובו יש אלמנטים של תוכן שאפשר להטמיע כמו קטעי וידאו, אפשר ואף מומלץ לעשות בהם שימוש חוזר.

שימוש בתבניות CSS לצרכי מיתוג

רוב הדפים השונים כיום ברשת תומכים בשפת עיצוב הידועה כ - CSS. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, היתרון המרכזי של שפה זו הוא שאפשר להצמיד אותה לכל עמוד אינטרנט, ולעדכן רק קובץ אחד בכל פעם שרוצים לבצע שינוי גרפי מסוים (זאת בניגוד לסטנדרט הקודם בו העיצוב עצמו הוטמע בכל עמוד). כאשר ממתגים מספר עמודים שונים או דפי נחיתה ברשת, חשוב מאוד להשתמש באותו קובץ CSS שיכול לשבת גם על שרת חיצוני. הדבר לא רק חוסך זמן והתאמה של כל עמוד למיתוג הקיים, אלא גם מאפשר לבצע שינויים במיתוג ולראות אותם במקביל בכל הנכסים האינטרנטיים המקושרים אליו (במקרה הצורך אפשר תמיד להגדיר אלמנטים חדשים שיופיעו רק בחלק מן העמודים).

 

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר