עיצוב אינטראקטיבי להנעת הגולש

"כנסו כנסו" היה פעם צמד מילים שליווה חצי מכותרות הטוקבקים ברשת. מה שהבינו כותבי התגובות היה שקריאה לפעולה בכותרת תוביל יותר גולשים לקרוא את תוכן הטוקבק מאשר לו היו מציינים תוכן ענייני יותר בשדה הכותרת. מאז כבר נעלם לו הביטוי אך הרעיון של הנעה לפעולה חלחל – אם אנחנו רוצים שהגולשים יבצעו פעולה מסוימת באתר, אנחנו צריכים לעודד אותם באופן מפורש לעשות זאת.

בכל אתר נרצה שהגולש יבצע משהו: הוספה של מוצרים לעגלת הקניות, השארת פרטי התקשרות או יקרא את התוכן שבאתר. בכדי שהפעולות הללו יקרו, העיצוב באתר צריך לעודד את הגולש להתנהג כפי שאנו מצפים. בכדי לעשות זאת יוצרים עיצוב עם "הנעה לפעולה" - Call to Action. 

יש דרכים רבות להניע את הגולש לפעולה. הנה כמה אסטרטגיות עיצוב חכמות להשיג תוצאות:

עיצוב תחושה

הדבר החשוב ביותר בהנעה לפעולה הוא להיכנס לתוך חווית הגלישה של המבקר באתר ולראות האם הוא מבין את האתר כמוכם. מה התחושה שהגולש מקבל כשהוא נכנס לאתר? האם הוא מבין במה עוסק האתר? האם נעים לו לדפדף בין עמודי האתר או שהוא מסתפק בעמוד הראשון ויוצא? האם קל לו למצוא את שורת החיפוש? האם לאחר ביצוע החיפוש הראשוני הוא יכול לצמצם את התוצאות לקטגוריות נוספות? 

אנחנו רוצים שהגולש ינווט את דרכו באתר בקלות וימצא בצורה המהירה ביותר את מה שהוא מחפש. בין אם זה מידע לגבי משלוח, פרטי התקשרות עם החברה, או באיזה צבעים ניתן להזמין את המוצר - העיצוב חייב להיות נהיר וברור. ככל שנחביא את המידע עמוק יותר, הגולש יחוש תסכול ויוותר על השלמת הפעולה. וגם לשלב הזה כדאי להקדיש תשומת לב: לא מצאת את מבוקשך? ספר לנו ונשמח לעזור לך. 

עיצוב נהיר הוא כזה שבו הגולש יודע תמיד מה מצפה לו בהמשך, כיצד הוא יכול לקבל מידע נוסף, היכן יוכל לעקוב אחר האתר באפיקים נוספים, ולא פחות חשוב – לקבל את החוויה המושלמת מהאתר בכל מכשיר בו הוא נמצא, במחשב השולחני או בסמארטפון. 

מה שמתאים לאחרים לא מתאים לכם

היום ניתן בקלות להקים אתר עם עיצובים מוכנים מראש. אך הבעיה במקרים אלו היא שהם לא בהכרח מתאימים לקהל הייחודי שלכם או לשינויים שביצעתם עם הזמן. לפעמים, רק העובדה שהקהל שלכם קורא בעברית ולא באנגלית מצריכה התאמות משמעותיות באתר כדי להניב תוצאות. 

קחו לדוגמא תמונות שהמבט של האנשים בהן פונה משמאל לימין, אך הכיתוב שלהן הוא בעברית, כלומר, בכיוון הנגדי. העין של הגולש תפנה כמו לזו שבתמונה והוא עלול לפספס חלק מהקריאות לפעולה הנמצאות בצד הנגדי של המסך. 

צפו: שימוש חכם בשפה

למילים יש כח. לניסוח יש חשיבות עצומה בעידוד הגולש לבצע פעולה. פעלים המורים לגולש כיצד עליו לנהוג מקלים על השימוש באתר. לא בכדי "צפו" הפכה לאחת המילים הנפוצות בכותרות של אתרים. לכן פעולות באתר מנוסחות בצורה של הוראות: "הוסיפו לעגלת הקניות" או "הירשמו לעדכונים".

היכנסו לאתרי מכירות ותיווכחו לגלות כיצד כל משפט ומילה נכתבו לאחר מחשבה מרובה. לדוגמא, שורות חיפוש שבמקום לציין בתוכן את המילה הכללית "חיפוש" תמצאו הוראה, כמו "אני רוצה לקנות", או "חפשו את המוצר במגוון שפות". 

כפתורים ושדות המצורפים אליהם משפטי הסבר הופכים את הגלישה באתר לברורה ונגישה. הגולש יודע בכל שלב מה צפוי לו ומה ההשלכה מביצוע הפעולה. 

צבע שמושך את העין

לכל אתר יש שפה עיצובית משלו וקבוצת צבעים דומיננטית שנבחרה ללוות את האתר. אך גם בתוך פלטת הצבעים שנבחרה, יש כמה גוונים וצבעים שכדאי להיעזר בהם כדי לעודד הגולשים למעשים. 

כפתור הצבוע בצבע ניגודי לצבע הדומיננטי באתר יכול למשוך את העין ועדיין להיות הולם במסגרת השפה העיצובית של האתר. 

כלי שימושי לבחירת צבעים ניגודיים, המתכתבים עם צבעי העיצוב של האתר הוא Adobe Color החופשי לשימוש.

תפסת מרובה לא תפסת

הפתגם הידוע של "תפסת מרובה" עלול להיות בעל השלכות הרסניות לבעלי אתרים: תפסת מרובה - הברחת. לאתרי מסחר מקוון יש לרוב היצע מרשים של מוצרים. הרצון להציג כמה שיותר מוצרים ולהמחיש את המגוון והעושר באתר יכול לפגוע בחוויית המשתמש של הגולש. 

בעקבות המגוון העצום, בעלי אתרים מציגים כמה קריאות לפעולה בתוך עמוד אחד. הריבוי, במקום להשיג תוצאות גבוהות יותר, מניס את הגולשים החוצה מרוב בלבול וחוסר מיקוד. 

בכל עמוד כדאי להתרכז בקריאה מרכזית אחת לפעולה, ולנסות להוביל את הגולשים אליה בכמה דרכים.

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר