התאמת צבעוניות האתר לאופי הגולשים

כאשר אנחנו מעצבים אתר אינטרנט, אחד הדברים הראשונים שחשוב שנחליט עליהם היא פלטת הצבעים בה נשתמש באתר, כאשר פלטה זו מורכבת מהרקע, הפונטים וצבעים של אלמנטים נוספים בעמוד כדוגמת פסקאות, תיבות טקסט, גבולות של תמונות, כפתורים, צבעים, כותרות ועוד.

רקע שחור או לבן

ונתחיל כמובן ברקע שהוא האלמנט הבולט ביותר על המסך: הרוב המכריע של אתרים ברשת משתמשים ברקע בניגודיות גבוהה בצבע שחור, לבן או צבעים קרובים (off white או אפור בהיר מאוד). רקע לבן משדר לרוב אתר סולידי יותר ויתרה מכך, רוב הגולשים רגילים לקרוא טקסטים שחור על גבי לבן ולא ההפך. לעומת זאת, אתרים רבים שרוצים להדגיש את הפן הוויזואלי שלהם ומשתמשים ביותר תמונות מאשר טקסט, מעדיפים במקרים רבים לעשות שימוש ברקע שחור עליו קל יותר להבליט תמונות. גם אתרים העוסקים בחיי לילה או תחומים קרובים (אלכוהול, הימורים, אתרי מבוגרים וכו') משתמשים בדרך כלל ברקע שחור בשילוב של צבעי ניאון צעקניים על מנת לשדר את האווירה המתאימה.

התאמת הצבעים למותג

כאשר מדובר באתר אינטרנט של מותג מוכר, בחירת פלטת הצבעים לאתר היא משימה קלה יחסית. לדוגמה, גם אם מעולם לא נכנסנו לאתר של קוקה קולה, סביר להניח שנדע מראש לצפות לאתר שהצבע הבולט בו יהיה צבע אדום. לעומת זאת, אם ניכנס לאתר של רשות ממשלתית, נצפה שהוא יאופיין בגווני כחול. באתרים כאלו בדרך כלל אין טעם לחשוב כיצד הצבעים ישפיעו על הגולש מכיוון שהצבעים שנבחרו למותג כבר נבחנו על מספר גדול של לקוחות בארץ ולעיתים אף בעולם כולו.

התאמת צבעים למותגים, לאתרים חדשים או לאתר קונספט

לעיתים קרובות, ובמיוחד כאשר מדובר באתרים של עסקים חדשים שלעיתים אין להם אפילו לוגו או אתרי קונספט ופורטלים, נצטרך לחשוב איזה צבע ישדר את הערכים המתאימים לנו. כל עוד לא מדובר במותג צעקני או כזה שמקושר לחיי לילה תוססים, רצוי לבחור בגוונים סולידיים מכיוון שצבעים עזים מדי כמו למשל ירוק זרחני, אדום או כחול חזק עלולים דווקא להשיג את האפקט ההפוך וליצור חוסר נוחות אצל הגולש.

היוצאים מן הכלל הם צבעים המקושרים לכפתורים או אלמנטים שהגולש צריך ללחוץ עליהם. לדוגמה, כפתור של טופס שצבוע בצבע בהיר כמו למשל אפור עלול להיראות לגולשים ככפתור לא פעיל. גם אלמנטים שנמצאים מחוץ לשטח המרכזי באתר כמו פאנלים המשמשים לפעולות בחשבון המשתמש, רצוי כי ישתמשו בצבע בניגודיות גבוהה על מנת שהגולשים לא יפספסו אותם (דוגמה יפה לכך ניתן לראות באתר Fiverr בחלק העליון של המסך).

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא לדאוג לכך שצבעים נוספים באתר יהיו קרובים מאוד לצבעים השולטים או מנוגדים להם (למשל, שחור וכתום או ירוק בהיר ואפור). בחירת מספר גדול של צבעים שאין ביניהם שום קשר עלולה לבלבל את הגולש, ובדרך כלל מקובל להשתמש בקשת גדולה של צבעים רק במקרה בו רוצים ליצור הפרדה בין מספר ערוצים שונים באותו האתר (לדוגמה, כך הוא המצב בדף הבית של אתר וואלה).

בכל אופן, בשלב הסקיצה רצוי להתמקד כל פעם בצבע אחד ספציפי ולהחליף רק אותו על מנת לראות כיצד הוא משתלב עם שאר הצבעים באתר.

התאמת האתר לעיוורי צבעים

לסיום, אם אתם מעוניינים לפנות לאוכלוסיה גדולה במיוחד של גולשים, רצוי שתבדקו איך האתר שלכם נראה מבעד לעיניהם של עיוורי צבעים. בשוק יש לא מעט תוכנות ואף אתרים שמסוגלים להראות סימולציות של האתר בהתאם לסוגים שינוים של עיוורון צבעים.

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר