איזה סוג של מפת אתר אתה צריך?

מאז הציגה גוגל לראשונה את מפות האתר ככלי עזר לקידום אתרים, הן הפכו להיות חלק חשוב מאוד מארגז הכלים של כל מקדם או מי שיש ברשותו אתר ורוצה לבצע אופטימיזציה לגוגל בעצמו.

היתרון המשמעותי של מפת אתר הוא שהיא מצביעה על כל הדפים החשובים באתר מבלי שהעכביש של גוגל צריך לסרוק אותם ידנית. לכן, פופולארי מאוד להשתמש במפת אתר עבור אתרים חדשים או אתרים שיש בהם הרבה מאוד דפים ורוצים להיות בטוחים שגוגל יגיע אל כולם (במיוחד אם יש באתר עמודים שנפרדים מעמודים אחרים ואין ביניהם הרבה קישורים).

למרות שבמקרים רבים, מערכת ניהול התוכן של האתר היא זו אשר יוצרת את המפות השונות (במידה ושינה אפשרות ליצירת מפת אתר דינמית) ואנחנו אפילו לא מקדישים לכך מחשבה (למעט העלאת קובץ מפת האתר לכלי מנהלי האתרים), יש עוד כמה דברים נוספים על מפות אתר שכדאי לדעת.

מפת אתר לכל סוג של מדיה

לכל סוג של מדיה יש מפת אתר שונה. מפת האתר הסטנדרטית היא עבור עמודים רגילים באתר. מלבד זאת, יש גם מפות אתר עבור וידאו, תמונות, אתרים המיועדים למובייל ודפים מיוחדים באתר שמצטרפים לשירות Google News. לכל סוג של מפת אתר יש מספר פרמטרים שהיא מקבלת וחשוב לספק כמה שיותר מהם על מנת לבצע אינדוקס מדויק של הדף עם כל הפרטים הרלוונטיים (חלק מהם הם חובה וחלקם אופציונליים).
להלן סוגי המפות העיקריים שגוגל מזהה (קישורים והסברים טכניים יותר ניתן למצוא בעמוד העזרה הרלוונטית בגוגל):

מפת קטעי וידאו: בעזרת מפת אתר לוידאו אפשר לאנדקס תוכן מנגן וידאו עצמאי או אפילו נגן מוטמע מאתר חיצוני (Youtube). לשם זאת יש לספק לכל הפחות כותרת, תיאור, כתובת העמוד בו מנוגן הסרטון, תמונה מקדימה והקישור לקובץ הוידאו עצמו. מאפיינים נוספים הם למשל מספר צפיות או תאריך העלאה.
דוגמה להגדרה של מספר הצפיות הנוכחי -
 <video:view_count>12345</video:view_count>

מפת תמונות: למרות שגוגל מאנדקס לרוב תמונות מאתרים, באמצעות מפת אתר אפשר לספק פרטים נוספים שיעזרו למשתמשים למצוא אותן בחיפוש המתקדם. לדוגמה, רישיון השימוש בתמונה והאזור הגיאוגרפי בו היא צולמה. למרות זאת, הפרט היחיד שחייבים ממש לכלול הוא ה - URL של התמונה.
דוגמה להגדרה של פרמטר אזורי -
<image:geo_location>Limerick, Ireland</image:geo_location>.

מפות אתר למובייל: מפת אתר למובייל כוללת אך ורק כתובות של עמודים המיועדים למובייל ולא כתובות רגילות של האתר, לכן היא תחומה בתג נוסף לאחר כל URL
 <mobile:mobile/>.
כמו כן, ניתן לרשום את המפה במספר שפות סימון שונות כגון XHTML Mobile או WML.

מפת אתר לחדשות: כאמור, מפה זו מיועדת לאתרים שנרשמו לשורת גוגל ניוז. חובה לציין את שם הגוף המפרסם את הכתבה ושם זה חייב להימצא גם בדף הכתבה עצמו. חובה גם לציין את התאריך בפורמט האמריקאי (חודש לפני היום) עם שנה מלאה ואפשר אף לציין את שעת הפרסום ואזור הזמן הרלוונטי.


ישנם שני פרמטרים נוספים: מינוי וסוגה. אם זאת, במידה והמאמר לא משתייך לסוגה מסוימת והוא אינו דורש רישום או מנוי מהקוראים, אפשר להשמיט את הפרמטרים הללו.

דוגמה לרשומה מלאה :
‎The Example Times‎
        ‎en‎
      ‎Subscription‎
      ‎PressRelease, Blog‎
      ‎2008-12-23‎
      ‎Companies A, B in Merger Talks‎
      ‎business, merger, acquisition, A, B‎
      ‎NASDAQ:A, NASDAQ:B‎
 
לסיכום, למרות שמפות אתר עשויות להיראות מסובכות להטמעה, הרי שמבחינה טכנית הן פשוטות למדי וניתן אף ליצור אותן בצורה אוטומטית באמצעות כלי עזר שונים (לדוגמה A1 sitemap generator). בכל אופן, תמיד חשוב לזכור לשלוח אותן דרך כלי מנהלי האתרים ולוודא שאין בהן שגיאות שיכולות להוות בעיה לגוגל לסרוק את האתר או עמודים ספציפיים בתוכו..

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר