למה כדאי לשים לב בעת בניית אתר

בניית אתרים הוא מעין חרב פיפיות, דווקא בגלל שהיום, יותר קל מאי פעם להקים אתר - ואפילו חנות וירטואלית - ולשלוח אותו לכל נקודה על פני הגלובס, גם התחרות על ליבו של הגולש עולה. על מנת להצליח, לא מספיק שהאתר ייראה יפה, הוא גם חייב לעמוד במטרות אותן הציב לעצמו ולשמן הוקם: בין אם מדובר ביצירת תדמית חיובית עבור העסק, הגדלת כמות הפניות או אפילו הגדלת המכירות בצורה ישירה (כאמור, דרך מכירה באתר עצמו).

אספקטים שונים בבניית אתר

כאשר מתחילים פרויקט של בנית אתרים, יש לא מעט אספקטים שחשוב לשים לב אליהם מלבד הגדרת המטרה הראשית, למשל :

  • יצירת עיצוב מושך ויוצא דופן לאתר.
  • פריסת המידע באתר באופנים שונים - לדוגמה, באתר שנועד בעיקר להציג מאמרים מקצועיים, יש להקפיד על פונט קריא ורווח מספיק בין הפסקאות השונות.
  • קידום בגוגל - עד כמה הנישה של האתר תחרותית, כמה מתחרים קיימים? כמו כן, יש להתאים לעמודים השונים רשימה של חיפושים פופולאריים (לפי נושאים).
  • מה פרק הזמן במהלכו בוחנים את ביצועי האתר לפני שמחליטים לבצע שינויים?
  • קלות התפעול - עד כמה קל לעדכן ולהוסיף לאתר תכנים באופן עצמאי דרך מערכת לניהול תוכן?

כמובן שסדר העדיפויות עשוי להשתנות מאתר לאתר. לדוגמה, אם מדובר באתר של רואה חשבון או יועץ מס, סביר להניח שלעיצוב תהיה חשיבות משנית, ולאסתטיקה ואיכות המאמרים תהיה חשיבות עליונה. לעומת זאת, באתר המציג גופי תאורה, העיצוב יהיה בדרך כלל מרשים במיוחד, אבל המאמרים לא יהיו בהכרח ארוכים כל כך מכיוון שרוב הלקוחות יעדיפו לבחור לפי מראה עיניים או מחיר.

ההבדל בין חברה בינונית למצוינת מתבטא לעיתים ביכולת לחלק את התקציב בצורה נכונה לפי המגבלות של הלקוח על מנת שכל הצדדים ייצאו מרוצים.

עם זאת, יש מספר אספקטים כמו למשל קידום אתרים או מעקב אחר ביצועי האתר עליהם אף אחד אינו יכול להרשות לעצמו לוותר, וזוהי הסיבה לכך שתפקידה של חברת בניית האתרים המודרנית לא מסתיים בהעלאת האתר לאוויר, והיא צריכה גם לספק ללקוח כלים בעזרתם הוא יכול לקבל מידע ולנתח את ביצועי האתר גם לאחר תקופת ההרצה הראשונית.

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר