האם בניית אתר משחקי אינטרנט היא דרך טובה לייצר רווח?

אין כמו משחקים ברשת, בעוד בני הנוער שלנו מסוגלים לכלות יום שלם במשחק עם חברים ברשת האינטרנט, תמיד כדאי לתהות מה המודל הרווחי בתהליך בניית אתרים מסוג זה ומה דרוש בכדי לבנות אתרי משחקים ברשת.

על מנת להתחיל להבין כיצד פועלים מאות האתרים השונים הקיימים בתחום, צריך קודם כל להבין כי מרבית המשחקים ברשת הם משחקי פלאש (ולאחרונה אף HTML 5), הנוצרים על ידי מתכנתים עצמאיים, שאתרי המשחקים הגדולים לוקחים עליהם חסות ומפרסמים אותם. כך בעצם גם משחק קטן ועלום שם, יכול לזכות למאות אלפי חשיפות בכל יום.

לצד האתרים הגדולים, שהם בדרך כלל אתרים בינלאומיים, קיימים גם אתרים קטנים יותר, אשר מטמיעים את המשחקים אצלם ומתבססים בעיקר על פרסומות שמופיעות לפני המשחק או באחד מצידי המסך, על מנת לקבל כסף ממפרסמים בצורה ישירה או דרך תיווך (לדוגמה, מערכת הפרסום של גוגל, Adsense).

כיצד בנוי בדרך כלל אתר משחקים ברשת?

מבחינה טכנית, אתרי המשחקים ברשת הם מהיותר פשוטים באופן יחסי, מהסיבה הפשוטה שרוב שטח המסך מוקדש למשחק ושאר התקציב של האתר בדרך כלל מופנה ליצירת עיצוב מושך, שיווק האתר וקידום במנועי חיפוש (משחקים וחיפושים, נגזרים הם, מבין התחומים הפופולאריים והתחרותיים ביותר בגוגל). כמו כן, הניווט בתוך אתר משחקים ברשת, גם הוא לרוב פשטני משהו וכולל בסך הכול מספר קטגוריות ולעיתים כל מיני תגיות המתאימות לחיפושים מגוגל (לדוגמה, משחקי בנות, משחקי בן אקס, משחקי בוב ספוג וכך הלאה).

בכל אופן, חשוב מאוד לא להגזים ולא ליצור יותר מדי תגיות וקטגוריות, על מנת שלא להעמיס יותר מדי על הגולשים וגם על מנועי החיפוש, שעלולים לדרג עמוד בלי הרבה תוכן במיקום נמוך.

הטמעת מערכת הפרסום

הטמעת מערכת הפרסום היא אולי החלק המורכב ביותר באתר משחקים ברשת, משתי סיבות עיקריות:

א. יש צורך למצוא את המיקום האופטימאלי ביותר לפרסומת, כך שמצד אחד לא תפריע למשחק עצמו, אך מצד שני עדיין תהיה מספיק בולטת. לאחרונה רואים יותר פרסומות, שעולות לפני תחילת המשחק או כאשר עוברים למשחק אחר באתר (פרסומות מסוגPopup מודרניות בגודל של מסך מלא). הבעיה שלעיתים, פרסומות אלו, דווקא מעצבנות את הגולשים ולכן הסיכוי שיילחצו עליהן יורד בצורה משמעותית (תפסת מרובה לא תפסת).

ב .מבחינה חוקית, יש לעיתים בעיה להצמיד פרסומות למשחקים שלא נוצרו על ידי האתר עצמו, ומעטים מאוד הם האתרים הישראלים שמפתחים משחקים בעצמם (לרוב מדובר במשחקי קונספט רבי מימדים, כגון מיקמק או אקולוקו ולא באתרים המציעים עשרות משחקים שונים). הצמדת פרסומות בצורה שנוגדת את התקנון של המפרסם עלולה לגרום במקרים מסוימים להשעיית האתר מתוכנית הפרסום והפסד כספי ניכר.

לסיכום

למרות שבניית אתר משחקים ברשת היא פשוטה יחסית מבחינה טכנית, עדיין יש להשקיע משאבים רבים בשיווק ועיצוב האתר, כמו גם במציאת מודל פרסום אפקטיבי ולגיטימי עד כמה שניתן...

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר