אלו הדגשים אותם מומלץ לבדוק לפני שנגשים לבנות חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית היא משימה שנראית אולי קלה על הנייר, אבל כאשר צריך להקים את החנות לחיים, מסתבר שיש מספר גדול של אספקטים שצריך לחשוב עליהן, החל מהעיצוב החיצוני, דרך התמיכה הטכנית ללקוחות ועד להזמנות מלאי מן הספקים. חנות שתהיה מורכבת ומסורבלת מדי לניהול תגרום לבעליה לבזבז זמן יקר ומשאבים שאותם היה יכול לנצל לצורך הקידום והשיווק של המוצרים עצמם.

על מנת להקל על המלאכה, אספנו רשימה של שבעת הדברים החשובים ביותר שכדאי להתרכז בהם כאשר מקימים חנות וירטואלית מאפס:

שכירות או רכישה - חנויות וירטואליות לרוב נבנות לפי מודל שכירות או מודל רכישה. במודל שכירות הלקוח מקבל לרוב גישה לניהול החנות על בסיס תשלום חודשי והמשמעות היא שאם יירצה יום אחד לעבור לפלטפורמה אחרת, ייתכן כי ייאלץ להתחיל את כל התהליך מחדש. היתרון בשכירות הוא שמדובר במודל חסר סיכון באופן יחסי שלא דורש השקעה התחלתית גבוהה (אם כי דמי השכירות יכולים להצטבר לסכום משמעותי במשך הזמן).
לעומת מודל השכירות, מודל הרכישה מתבסס לרוב על בניית קוד אתר החנות מאפס כך שהבעלות נמצאת כולה אצל הלקוח והוא מקבל גישה אל קבצי המקור שלה, כך שבכל שלב יוכל להחליט לעבוד עם חברה אחרת שיש לה ידע בבניית חנויות וירטואליות. החיסרון של המודל הזה כרוך בעלות ההקמה הגבוהה שלו.

עיצוב - לחנויות וירטואליות יש לרוב עיצובים בסיסיים או עיצובים מותאמים אישית ורצוי להחליט בשלב מוקדם ככל הניתן באיזה עיצוב מעוניינים להשתמש. עיצוב מותאם אישית עולה יותר, אבל הוא נותן לחנות מראה ייחודי המבדיל אותה משאר המתחרים בשוק, דבר שיכול להיות חשוב מאוד לחנויות המתמקדות במוצרי אופנה או לייף סטייל.
בכל אופן, רצוי לשמור על מבנה אחיד ופשוט ככל הניתן כשאפשר לראות באופן ברור את הקישור לעגלת הקניות ומספר המוצרים שנמצאים בתוכה. יש להימנע מכפילות בתפריטים או הכללה של מוצר מסוים בהרבה מאוד קטגוריות (זכרו של זמנו של הגולש קצר).

תמיכה טכנית - מערכת מתקדמת לתמיכה טכנית דרך האתר עלולה לעלות יותר, אבל בטווח הארוך היא חוסכת לבעלים לא מעט כסף מכיוון שהוא יכול לעקוב אחר הפניות השונות בצורה נוחה ולקטלג אותן למחלקות שונות, זאת בניגוד לתמיכה טלפונית בלבד שלרוב מחייבת העסקה של מזכירה אחת לפחות או מערכת הפניית שיחות.

עבודה מול ספקים וניהול מלאי - ניהול מלאי ממוחשב חוסך את הצורך לחדש את המלאי באופן ידני ודואג לכך שהפריטים הפופולאריים תמיד יהיו זמינים. גם הלקוחות מרוויחים מכך מכיוון שהם יכולים לדעת בכל רגע נתון האם המוצר המבוקש נמצא במלאי או לא.

רשימות דיוור - רשימות דיוור הן אחד הכלים האפקטיביים ביותר בחנויות וירטואליות לצורך שימור לקוחות קיימים מכיוון שברגע שהלקוח רוכש מוצר אחד, הוא לרוב מסכים להכניס את עצמו למאגר הלקוחות של האתר. למאגר זה אפשר לשלוח הודעות על מבצעים או מוצרים חדשים שנכנסו למלאי, ואחוזי הרכישה אצל לקוחות קיימים הם גבוהים יותר מאשר אצל לקוחות חדשים.

אבטחה ואמצעי תשלום -  שיטות התשלום הפופולריות ביותר כיום הן תשלום דרך כרטיס אשראי בצורה מאובטחת הדורשת התקנה של תעודת SSL בעלות של כמה מאות שקלים לשנה ותשלום דרך שירות סליקה חיצוני כדוגמת PayPal. אם מחליטים לאפשר ללקוחות לשמור את פרטי האשראי במאגר הנתונים הפנימי של האתר, יש להקפיד על כך שנתונים אלו יהיו מוצפנים כשמפתח ההצפנה עצמו שמור על שרת אחר.
כמו כן, רצוי לתת ללקוחות את האפשרות לבצע קנייה גם מבלי להירשם לאתר או להירשם לאתר רק לאחר שביצעו את הקנייה, זאת על מנת שלא להפסיד לקוחות שהזמן שלהם קצר.

בניית אסטרטגיה לשיווק וקידום של החנות ברשת - יש היום ברשת לא מעט ערוצים באמצעותם ניתן לקדם ולשווק את החנות: החל מקידום אורגני בגוגל, דרך פעילות ברשתות חברתיות ושליחת קומוניקטים לבלוגרים ואתרים מובילים, ועד הוספת הקטלוג של האתר לאתרי השוואת מחירים כגון זאפ. לפיכך, מומלץ לבנות מראש מעין מפת דרכים לשיווק וקידום של החנות בערוצים השונים ולהחליט איזה נפח מתקציב הפרסום להקצות לטובת כל אחד מהם. אין טעם לבנות חנות נוצצת ומשוכללת שאף אחד לא שמע עליה וייקח שנים להחזיר את ההשקעה בה.

בהצלחה!

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר