איך נדע שבנינו אתר טוב ומה נעשה איתו?

אתר אינטרנט הוא אוסף של דפי אינטרנט דיגיטליים אשר כולם מאוגדים יחידו תחת כתובת אחת שהיא למעשה התרגום המילולי של מספרו הסידורי של המחשב ברשת האינטרנט (כתובת IP). סידור זה מאפשר לאתר להיות נגיש מכל מחשב המחובר לרשת ולא רק ממחשבים הנמצאים באותה רשת אליה מחובר השרת המאחסן את האתר.

איזה ידע דרוש על מנת לבנות אתר אינטרנט?

בעבר היה דרוש ידע רב על מנת לבנות אתרים בצורה אפקטיבית, אך כיום הדבר נעשה יותר ויותר פשוט, בניית אתר הפכה למשהו שכל אחד יכול לעשות בזמנו הפנוי. אחד האתגרים הוא למצוא מדריך טוב או תוכנה טובה שמצד אחד עונים על הדרישות שלך, אך מצד שני לא מוצפים ביותר מידי מידע או פונקציות אשר מבלבלות ומעכבות אותך מלהתמקד במטרה ובתכונות אותן אתה מעוניין להשיג.

למרות שכיום כאמור דרוש יחסית מעט ידע מוקדם, רצוי ללמוד לפחות את הבסיס של שפת HTML על מנת שיהיה ניתן לערוך קטעי קוד בצורה חופשית במקרים בהם האפשרויות השונות בתוכנה או בעורך המקוון על גבי פלטפורמות מוכנות כגון Wix אינן מספיקות. בניגוד למה שניתן לחשוב, שפת HTML אינה שפת תכנות, אלא שפת סימון, באמצעותה מורים לדפדפן איזה מידע להציג וכיצד לעשות זאת (בין היתר באמצעות שפת העיצוב המשלימה, CSS). כמו כן, מי שרוצה ללכת צעד אחד קדימה, יכול להירשם לקורס webmaster בסיסי או אפילו למצוא קורסים מקוונים וקטעי וידאו מועילים בתוך רשת האינטרנט עצמה.

שווה לציין כי ישנן אמנם מספר תוכנות שמייתרות לחלוטין את השימוש בקוד, ובראשן Dreamweaver, אך תוכנות אלו הן בדרך כלל מורכבות יחסית ולכן לא באמת חוסכות זמן.

לאחר שהאתר באוויר

לאחר שמצאת את המסלול שאתה מעוניין בו, בין אם לימוד באופן עצמאי או מציאת מדריך שינחה אותך איך להשתמש בתוכנות שונות, תצטרך להתמקד בכמה היבטים נוספים: שיווק האתר, רכישת דומיין (שם מתחם), עדכון שוטף של התכנים בתוך האתר ואופן העלאת האתר לשרת עצמו (על מנת שגם אנשים שאינם נמצאים ברשת הביתית שלך יוכלו לצפות בו).

למרות שיש הרבה פעולות שיווקיות מורכבות יחסית, המבוצעות על ידי חברות מקצועיות לבניית וקידום אתרים, יש גם לא מעט פעולות אותן ניתן לבצע באופן עצמאי: החל מבניית עמוד עסק נלווה לאתר בפייסבוק ועד רכישת מדיה בצורת באנרים שיוצגו באתרים אחרים, כמו למשל רשת השותפים של גוגל (Adwords).

אופציות נוספות לשיווק האתר בחינם הן דרך פרסום בפורומים מקצועיים או השתתפות בקהילות (שם הדיונים נוטים להיות מאורגנים יותר מאשר ברשתות החברתיות), יצירת רשימות דיוור מרוכזות, אליהן ניתן לדוור עדכונים על בסיסי שבועי או חודשי ואפילו פתיחת בלוג עם מידע מעניין ומקורי, שיגרור אחריו תגובות ושיתופים מצידם של הגולשים. האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, אך חשוב לבצע כל פעולה בצורה מסודרת על מנת שיהיה ניתן למדוד את הביצועים ולהשתפר עם הזמן וכמובן במידה הנכונה.

הינכם מוזמנים ליצור אתנו קשר להכוונה וייעוץ.

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר