הגיע הזמן להעביר את אתרכם לפורמט רספונסיבי

בעולם בו חלק נכבד מאיתנו צמוד למסכי הסמטארפון והטאבלט בגדלים שונים, נדחק אט אט מקומו של המחשב האישי כמדיום הגלישה העיקרי, אין זה מפתיע שיותר ויותר אתרים מתאימים את עצמם לזמנים המשתנים ועוברים לפורמט רספונסיבי. 
פורמט "רספונסיב" אומר שהאתר מגיב למכשיר עליו הוא מורץ בזמן אמת ומתאים את עצמו לרזולוציה ולגודל שלו. לכאורה זה נשמע כמו עניין פעוט, אבל כל מי שניסה לגלוש באחד מן האתרים האהובים עליו כשהוא לא מותאם, בוודאי גילה שהגלישה לא מאוד נוחה: הכותרות קטנות מדי, שורות טקסט נשברות באמצע ואפילו סרטוני וידאו לא תמיד עובדים (לפחות באייפון, שמנסה להמיר כל סרטון לפורמט ה - Quicktime הייחודי שלו, לא תמיד בהצלחה).

אתר רספונסיב - להיות או לחדול

כעת קל יותר להבין למה מבחינת בעלי עסקים רבים, הפיכת האתר שלהם לרספונסיבי הוא עניין של להיות או לחדול: אין לדעת מתי בדיוק נתפוס את הלקוח הבא שלנו - האם כשהוא נוסע ברכבת, כשהוא יושב על הדשא עם הטאבלט, אולי כשהוא גולש מן המשרד ומתעניין בשירותים העסקיים שלנו? עלינו להיות מוכנים לכל מצב אפשרי על מנת שלעולם לא נפספס אותו, לא משנה היכן הלקוח יגלוש לאתרנו.

מקרי בוחן על אתרים רספונסיבים

לא קשה למצוא ברשת עשרות מקרי בוחן של אתרים שהפכו לרספונסיביים והראו עלייה של עשרות אחוזים ולעיתים אף הכפילו את שיעורי ההמרה שלהם בפלטפורמה הסלולרית, וכל זאת ללא הצורך לבנות אפליקציה ייעודית שברוב המקרים היא עדיין יקרה יותר מהסבת אתר קיים.
לדוגמה, אתר העניבות Skinny Ties שהשתמשו בפלטפורמת מסחר אלקטרוני רספונסיבית ראה עלייה של 42% ברווחים מכל הפלטפורמות, אך העלייה בהמרות בקרב משתמשי אייפון הייתה גדולה במיוחד וגדלה בלא פחות מ - 71.9%. גם מדדים חשובים נוספים כגון אחוז הנטישה ומשך הביקור הראו על שינוי לטובה של עשרות אחוזים. מגמה דומה נראתה גם באתר Time שאחוז הגולשים הסלולאריים שלו מקרב כל הגולשים עלה מ - 15% ל - 25% לאחר הצגת אתר רספונסיבי כבר ב - 2012. (עד אז השתמש העיתון באתר סלולארי בסיסי). 

מדוע בניית אתר מותאם תורמת לכלל הגולשים?

במסגרת תהליך האפיון של אתר מותאם לכל המדיומים, יש הרבה פעמים צורך להיפטר מאלמנטים ישנים ולא שימושיים על מנת להפוך אותו לפשוט ונוח יותר לגלישה, כולל קישורים המפנים לעמודים כפולים או למידע לא מעודכן ועיצובים מיושנים שמתבססים על קבצים גרפים כבדים. למעשה, ככל שהאתר המוצג לגולשים סלולאריים דומה יותר לאתר המוצג במחשבי Desktop, כך מלאכת ההמרה היא קלה יותר והקוד שמריץ את האתר מאחורי הקלעים הוא יעיל ומהיר יותר.
בנוסף לזאת, מחקר שנעשה על ידי קבוצת הפיתוח של WP Touch (תוספת ההופכת אתרי וורדפרס לאתרים מותאמים לסלולר), גילה כי כאשר לוקח לאתר מסוים לעלות משך זמן ממושך של מעל שש שניות בממוצע, אחוז ההמרות יורד ב - 50% וכי משך הזמן המקסימאלי שרוב הגולשים מצפים לו, הוא 4 שניות לכל היותר, זאת כאשר החיבור הסלולארי הממוצע איטי ב - 40% מהחיבור הביתי או חיבור ה - Wi Fi  (ובישראל בה החיבור הסלולארי הממוצע הוא במהירות של פחות מ - 2 מגה בייט, פערים אלו גדולים אפילו יותר).

נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר