אפליקציה היברידית או Hybrid App היא אפליקציה העושה שימוש בקוד אינטרנט סטנדרטי בתקן HTML 5 אך גם בקוד הטבעי של הפלטפורמה בה היא מורצת (לדוגמה, iOS או אנדרואיד), תוך כדי שהיא מנצלת את התכונות הבלעדיות של כל אחד מהם.
לדוגמה, החלק המבוסס על HTML 5 יכול לכלול כל תוכן של אתר האינטרנט שלנו אותו נרצה להציג, כולל תמונות, קטעי וידאו, טפסים ואפילו קטעי אנימציה או מיני אפליקציות. למשל, רוב המשחקים וקטעי האנימציה שמוטמעים בתוך הלוגו של גוגל מדי פעם הם למעשה מבוססי HTML 5 ולא פלאש (בה אפל בלאו הכי לא תומכת באופן מלא, אלא רק כאשר היא ממירה לנגן הבית שלה Quicktime).
מן הצד של מערכת ההפעלה הטבעית של המכשיר, ניתן למנות שימוש בתכונות כמו Bluetooth ,GPS, מיקרופון, מצלמה, האצת תלת ממד ועוד.
מבחינה טכנית, החלק הטבעי של האפליקציה (הנקרא גם Base) יוצר גשר אל אפליקציית הרשת באמצעות דפדפן וירטואלי המוכל בתוך האפליקציה המשמשת לו כמעין אינקובטור (כשישנה אפשרות ליצור מספר מופעים של אותו הדפדפן). החלק שאחראי על הגשר הזה הוא בדרך כלל אחת מסביבות הפיתוח המיועדות לכך כגון PhoneGap או JqueryMobile.
אפליקציות Hybrid הן לא פתרון מושלם והביצועים שלהן לרוב נופלים מאלו של אפליקציות ה - Native. בהקשר הזה, יש להסביר כי לאפליקציות Native וכתוצאה מכך גם לאפליקציות היברידיות יש מספר חסרונות משמעותיים: לדוגמה, המשתמש הוא זה שאחראי לעדכן אותן באופן ידני וגם המתכנת צריך ל"קמפל" (להדר) את הקוד מחדש כל פעם שהוא רוצה לשחרר גרסה מעודכנת של האפליקציה, שלא לדבר על כך שכל מערכת הפעלה דורשת גרסה שונה.
לעומת זאת , קוד HTML 5 הוא קוד שנקרא באופן כמעט זהה על ידי כל הדפדפנים בשוק ללא קשר למכשיר עליו הם רצים.
מצד שני, אפליקציות Hybrid הן עדיין כלי נהדר לצרכי בדיקות או הוכחת יכולות כאשר מתלבטים לדוגמה איזה סוג של אפליקציה ליצור בסופו של דבר. לדוגמה, אפליקציית פייסבוק הנוכחית היא אפליקציית Native, אך במשך שנתיים לפחות פייסבוק השקיעה משאבים רבים ביצירת אפליקציית HTML 5 שלא הוכיחה את עצמה בסופו של דבר.
עוד כדאי לדעת שלמרות שאפליקציות Native ו - Hybrid הן היחידות שאפשר לשים בחנות האפליקציות, ישנה אפשרות להורות למכשיר של המשתמש להוריד גם אפליקציית ווב אל מסך הבית ולמעשה ליצור אליה קיצור דרך (ממש כמו ב - Windows). כך למעשה מצד אחד לא עוברים בחנות האפליקציות ולא משלמים דמי מפתח לגוגל או לאפל, אך מצד שני עדיין אפשר להשיג נראות גבוהה ואפקט שיווקי. עם זאת, בשיטה זו לא ניתן לבצע רכישות in app דרך חשבון המשתמש ב - google / apple.