איתי ברנר איתי ברנר
20 ינואר 2019

איקומרס שימכור יותר - דגשים וטיפים

עקרונות חשובים לאפיון אתר ecommerce מוצלח

אתרי אי-קומרס פורחים כמו פטריות אחרי הגשם ולא מעט יזמים כבר הבינו עד כמה הישראלים אוהבים לקנות ברשת. העניין הוא שאם נכנסתם לכמה חנות וירטואליות בזמן האחרון, בוודאי שמתם לב שחלק גדול מהן לא ממש מזמינות ובטח שלא עושות חשק לקנות אצלן אפילו אם יש בהן את המוצרים שאנחנו צריכים.

לכן, כל כך חשוב לאפיין את האתר שלכם כמו שצריך בזמן שאתם מתכננים אותו בחברת בניית האתרים. יש מספר עקרונות שאם תעקבו אחריהם כמו שצריך ותתעקשו להטמיע אותם, תוכלו ליצור אתר שלא רק נראה מיליון דולר, אלא באמת גם יביא לכם מכירות.

עמוד ראשי: לוגו ומבצעים

בניגוד למה שהרבה חושבים, העמוד הראשי באתר לא אמור בהכרח להדגיש את כל המוצרים שקיבלתם בחודש האחרון, אלא את המוצרים שהכי משתלמים ללקוח, מבצעים ומוצרים פרטניים בהנחות משמעותיות, הרבה פעמים למחיר יש את ההשפעה הגדולה ביותר. לכן, חשוב שליד כל המבצעים באתר יופיע גם המחיר המקורי ואחוזי ההנחה. רצוי לציין גם מתי המשלוח חינם.

לצד המבצעים והדילים הכי טובים, גם הלוגו של החנות הוא סופר חשוב ליצירת הרושם הראשוני: יש חנויות שיעדיפו לשים לוגו רחב ומתחתיו את שאר העמוד, אבל גם תמונת כותרת גדולה עם באנרים קטנים יותר יכולה להיות אפשרות טובה, במיוחד עבור אתרי לייפסטייל. אם אתם בוחרים בתמונה כזו, נסו לשלב בה מוצרים אותנטיים שאתם מוכרים.

בכל אופן, הימנעו מבאנרים או סליידרים מתחלפים, הם נוטים לבלבל את הגולשים ומציקים בעין.

ניווט בין הקטגוריות

ניווט הוא אחד הדברים הכי קריטיים בכל אתר ובאתרי אי-קומרס בפרט. בתפריט הראשי לא אמורות להיות יותר מ-6 או 7 קטגוריות. כל קטגוריה יכולה להיפתח לקטגוריות משנה. אם אתם משתמשים בתפריטים נפתחים, בדקו שהם לא נסגרים בקלות כשמבצעים תנועה חדה.

עמודי הקטגוריה הם העמודים המרכזיים אותם רוב הגולשים רואים באתר. לכן, חשוב שהם לא יהיו עמוסים מדי. עדיף להשתמש בהרבה שטח לבן (ריווח בין האלמנטים) ולא להציב באנרים מבלבלים בצדדים שהם לא חלק קבוע מתבנית האתר.

אם לכל קטגורית אב יש עמוד משלה, חשוב להשתמש גם בתיאור טקסטואלי של הקטגוריה ולא רק בתמונות. הסיבה היא שקל מאוד להתבלבל בין מוצרים לקטגוריות, לדוגמה - בין בגד ים ספציפי לבין קטגוריה שלמה של בגדי ים...

רשימת מוצרים

אחרי שהמשתמש בחר בקטגוריה מסוימת ונכנס לרשימת המוצרים, תנו לו אפשרות לסנן אותם לפי מחיר, תאריך הוספה, מבצעים, יצרן או חיפוש חופשי (ברמת הקטגוריה).

בנוגע לרשימת המוצרים, גם כאן לא כדאי להמציא את הגלגל: הסתפקו בתמונה של המוצר, מודל, מחיר, תיאור קצר עם קישור "קרא עוד" ודירוג של הגולשים. נסו להימנע משכפול של תמונות עד כמה שניתן (למרות שחלק מהדגמים אכן נראים זהים מבחוץ).

חשוב : הציבו כפתורי קנייה ליד כל מוצר עוד לפני שהגולש נכנס לעמוד שלו (למעט מוצרים שלא קיימים במלאי כמובן). בהרבה מקרים הגולש יודע בדיוק מה הוא מחפש וחבל לעכב אותו.

אם רשימת המוצרים היא ארוכה במיוחד, יש לכם אפשרות לחלק אותה באמצעות מספרי עמודים, גלילה בלתי מוגבלת או טעינת מוצרים נוספים.

עמודי מוצר

עמוד המוצר הוא בסופו של דבר עמוד המכירה המרכזי ולכן עמודי המוצרים הם ללא ספק החשובים ביותר באתר. נסו לשלב בחוכמה בין תמונה ראשית, גלריה ותיאור המוצר על מנת שכולם יהיו מספיק בולטים עוד לפני שהגולש גלל את העמוד (Above the fold).

בגלריית התמונות הציגו את המוצר מכמה זוויות שונות ולא מכמה "טייקים" שונים. האפשרות להגדיל את התמונה צריכה להיות פשוטה באמצעות נגיעת אצבע או עכבר.

כפתורי ההוספה לסל והרכישה צריכים להיות בצבע בולט עם אזור תחום משלהם. לידם ציינו את מחיר המוצר המשלוח ומיסים או היטלים אחרים (אם ישנם) וכמובן את המחיר הכולל.

לאחר שהגולש הוסיף את המוצר לסל או בחר לשלם עליו בלי להכניס מוצרים נוספים לסל, ניתן להציע לו אביזרים משלימים או מוצרים דומים, אך לא בצורה שתפריע לתהליך הרכישה.

שימוש במיקרו-קופי

בוודאי יצא לכם לבקר בלא מעט אתרים עם מושגים שלא היו מוכרים לכם או פרטי מילוי וטפסים עם שדות לא ברורים. במצב כזה, הייתם מצפים שיהיו באתר הסברים קצרים או הפניות שיעזרו לכם בדרך. בעולם האי-קומרס חוסר הבנה מצד הגולש עשוי להיות קריטי, ולכן יש לעשות שימוש ב"מיקרו-קופי". מיקרו-קופי הוא שם כולל לכל הטקסטים הקצרים בכפתורים, כותרות, תיאורים ושדות שמלווים את הגולש בתהליך הרכישה או הגלישה באתר.

לדוגמה:

  • שדות לא טריוויאליים בטופס (קוד CSV של כרטיס אשראי) או אימות שדות בזמן אמת (האם הסיסמה עונה על הדרישות).

  • למה אני צריך לתת פרטים מסוימים (צילום או מספר ת.ז. למניעת הונאות)

  • הצעות מיוחדות לגולשים (מנוי פריים באמאזון)

  • הסבר על תהליכים ארוכים שיש בהם כמה שלבים (מילוי של תעודת אחריות למוצר או הוכחת רכישה לצורך כתיבת ביקורת)

יש כאלו שמחשיבים גם סימנים של חברות אבטחה או כרטיסי אשראי (עליהם נפרט מיד) כמיקרו-קופי.

להרגיע את הגולש

הקניות ברשת הרבה יותר בטוחות מאשר פעם, אבל לא מעט אנשים עדיין חוששים לתת את פרטי האשראי שלהם ברשת: חלק חוששים שההעברה לא תהיה מאובטחת, אבל אחרים עשויים גם לחשוש מנוכלים או עסקים פיקטיביים (ולפעמים בצדק).

כצעד ראשון, חשוב לסמן במקום בולט את כל אפשרויות התשלום, לרוב בעמוד הבית או כרצועה קבועה בתחתית (פוטר). לדוגמה, יש חנויות שלא מקבלות American Express, ואם הגולש יידע זאת מראש, הוא לא יתחיל לחפש ברגע האחרון אפשרות תשלום חלופית.

מלבד זאת יש את כל נושא האבטחה: לא מדובר רק בתעודת האבטחה עצמה (שכיום יש לכל אתר מכירות), אלא בתקני אבטחה ספציפיים או אישור שהעסק הוא אמין ואפשר לסמוך עליו. לדוגמה, בארץ זה יכול להיות תו "אמון הציבור".

לסיום, יש לסמן במקום בולט את הכתובת הפיזית של העסק ומספר הטלפון. אנשים רוצים לדעת שמאחורי האתר יש גם מישהו שאפשר לפנות אליו, ולא רק דרך טופס...

תהליך הרכישה

זוכרים כמה פעמים יצא לכם להכניס מוצר לעגלת הקניות רק כדי לגלות שאתם צריכים למלא טופס ומייגע לפני הרכישה? כל עוד אתם לא מוכרים שירותים דיגיטליים כגון ebooks, אלא רק מוצרים מוחשיים, אתם בדרך כלל לא מוכרחים שהגולש יפתח חשבון: כתובת המייל, אמצעי התשלום והכתובת בהחלט מספיקים לכם על מנת לבצע את ההזמנה ולשלוח לו אישור וקבלה בדואר האלקטרוני. ברגע שהוא ישתמש באותה כתובת דואר אלקטרוני, תוכלו לשלוף אוטומטית את היסטורית הלחיצות שלו אם תצטרכו לעשות זאת...

אם תהליך הרכישה ארוך או שהגולש צריך להתחבר לאתר חיצוני, ציינו זאת במפורש ותנו לו אינדיקטור לכך שהבקשה שלו עדיין נמצאת בתהליכי עיבוד.

בדף התודה תוכלו להזמין את הלקוח להירשם לרשימת התפוצה שלכם, הרי יש לכם כבר את המייל שלו ומבחינתו מדובר בלחיצה אחת פשוטה...

לאחר הרכישה וודאו שאתם שולחים ללקוח גם קישור שבאמצעותו יוכל לראות את סטטוס ההזמנה.

 

הצלחה של כל אתר ושל אתר איקומרס בפרט אינה טמונה רק בהגדלת התנועה והחשיפה, באמצעות שיפורים ושינויים שלפעמים יראו כלא משמעותיים, ניתן להשיג שיפור משמעותי בהמרות. השקיעו באפיון, בחנו היטב את המשפכים באנליטיקס וחישבו תמיד איפה אפשר לסייע לקהל שלנו להגיע להמרה בדרך הקלה ביותר.

 
נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר