25 יוני 2014

מה בעצם ניתן לבצע על מנת לקדם אפליקציה בחנויות המובילות?

קידום אפליקציות בחנויות appstore ו- google play

חנויות האפליקציות הגדולות של גוגל ואפל הן כיום הזירה החמה ביותר באינטרנט הסלולרי, וזאת בהתאם להערכה כי רוב המשתמשים מוצאים את האפליקציות דרך החנויות האלו ולא בהכרח דרך קישורים ברשת. בנוסף לזאת, היום כבר ברור כי Google Play היא לא פחות פופולרית מה AppStore באופן גלובלי (בניגוד לארה"ב שם אפל עדיין מובילה), אם כי סקרים שונים מצביעים על כך שמשתמשי אפל קונים יותר אפליקציות בתשלום (אולי מכיוון שקשה יותר להוריד אפליקציות בדרכים אחרות במכשירי Apple).

מילות מפתח הן עדיין שם המשחק

כמו שאפשר לדמיין, האופן בו מדורגות האפליקציות דומה למדי לאופן בו מדורגים אתרי אינטרנט, במיוחד אצל גוגל שלאחרונה הוסיפה אפשרות לאנדקס אפליקציות בתוך תוצאות החיפוש שלה מלבד האינדוקס של דף האפליקציה עצמו. המשמעות היא שחשוב מאוד להקפיד על מילוי הפרטים השונים של האפליקציה, כולל הכותרת, התיאור ואפילו האייקון, שהוא למעשה הדבר הראשון שהמשתמשים רואים. אם יצא לכם להקליד שם של אפליקציה מסוימת וקיבלתם אפליקציות דומות, ייתכן מאוד שהחברה שהעלתה את האפליקציה עשתה עבודה טובה, אבל רצוי לא להשתמש במילת מפתח שהיא שם של מתחרה אם אתם רוצים שהאפליקציה שלכם תאושר.
לעומת זאת, מי שמקדם בעיקר ב AppStore יכול להשתמש בשירותי האתר appcodes שמספק נפח חיפוש וכלים הדומים מאוד לכלי SEO קלאסים כמו לדוגמה ניתוח מתחרים או בדיקת מיקומים.

דירוגים והתקנות

הכוונה היא לא למיקומים, אלא לדירוגים אותם המשתמשים נותנים לאפליקציה והביקורות אותן הם כותבים. רוב האפליקציות מנדנדות למשתמשים פעם אחת אחרי ההפעלה הראשונה על מנת שידרגו אותן בנוסף לאפשרות דירוג קבועה בממשק עצמו (כמו למשל מתפריט הצד), ולכן חשוב להקפיד שהפנייה תהיה בולטת, אבל לא מציקה מדי. הקאצ' הוא שהמשתמשים לא יכולים לדרג את האפליקציה לפני שהורידו אותה, כך שהפרסום הראשוני של האפליקציה צריך להגיע ממקורות אחרים ברשת כמו רשתות חברתיות או אתרי אינטרנט המסקרים אפליקציות סלולריות (אפליקציית השבוע וכו').

בכל אופן, ב - Google Play יש משקל חשוב לאינטראקציה עם Google Plus מכיוון שאפליקציות שהומלצו על ידי אנשים שהגולש עוקב אחריהם, מופיעות במקום בולט יותר, לעתים אף בדף הבית של החנות.
בנוגע ל AppStore, אתרים שונים שניתחו את המקרה של Flappy Bird (שבשיאו הגיע ל - 600 ביקורות ביום), הגיעו למסקנה שהדירוג נקבע גם על פי מספר ההתקנות בימים ובשעות האחרונות והמעורבות של המשתמשים, כלומר, כמה פעמים הם פתחו את האפליקציה. לכן, לא מפתיע שכל כך הרבה מפתחים משתמשים בשיטת המקל והגזר ובעצם מבטיחים למשתמשים הטבות שונות אם יבקרו באפליקציה באופן יום יומי, טקטיקה שמוכרת מזה כבר זמן רב מעולם המשחקים החברתיים (שעכשיו מצאו להם בית גידול נוח במיוחד בזירת המובייל).

 אגב, אחת ההשערות היא שפלאפי בירד עצמו, השתמש בכפתור דירוג קבוע שהיה קל מאוד ללחוץ עליו בטעות, מכיוון שהוא מוקם ליד כפתור המשך משחק. אין צורך לציין שזוהי טקטיקה שנויה במחלוקת וייתכן כי בניגוד למה שהיוצר של המשחק טען, אפל היא זו שלחצה עליו להוריד את האפליקציה מהאוויר לפני שתפסול אותו בעצמה.

שימושיות לפני הכול

לסיום, גם אפליקציה שהושקע זמן רב בקידום שלה לא תחזיק מעמד אם היא לא טובה מספיק. לכן, חשוב מאוד שתהיה אסתטית ונוחה לשימוש, ואולי הכי חשוב, תענה על צורך אמיתי שלא היה בעבורו פתרון קודם לכן. אם ניקח דוגמה מהזמן האחרון, נוכל לראות למשל שבשוק אפליקציות הניווט לתחבורה ציבורית, יש לא מעט אפליקציות שמציעות לוחות זמנים של אוטובוסים (רובן אגב מלאות בפרסומות), אבל האפליקציה הבולטת ביותר היא Moovit שמסוגלת לספק מסלול מותאם אישית על פי כתובת יעד לפי המודל הפופולרי של Waze שכבר הוכיח את עצמו.




נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר