פרויקט AMP הוא פרויקט חדש יחסית בקוד פתוח שמטרתו לאפשר למפרסמים ליצור דפי אינטרנט מיוחדים שנטענים במהירות הבזק ברשתות סלולאריות מבלי האיטיות והסרבול המאפיינים אותם כיום. עד היום, כמעט כל דף סלולרי שהיה נטען בדפדפן הסלולרי, היה מלא בפרסומות, תמונות וקטעי וידאו, כולל כל הקבצים המשויכים אליהם, מה שיצר עומס על הדפדפן, במיוחד בהתחשב בכך שהרשת הסלולרית איטית פי כמה וכמה מגלישה באמצעות WI-FI או אינטרנט קווי. (חשוב גם לזכור שישנן מדינות רבות בהן קשה יחסית למצוא חיבורי WI-FI זמינים כמו למשל מדינות בעולם השלישי).
כפי שכבר ציינו, מדובר בפרויקט בקוד פתוח שהוא מעין הרחבה ל – HTML ולכן כל אחד יכול להשתמש בו. לדוגמה, במקום תג ה- HTML ישנו תג מיוחד בשם HTML AMP שמציין שמדובר במסמך AMP.
בנוסף לכך, על מנת להאיץ את דפי ה – AMP, יש גם תגים רבים שאסור להשתמש בהם והם לא ירונדרו. כאלו למשל הם תגי ה – Frame, Object ו – Param שבדרך כלל מקושרים למולטימדיה. במקומם יש מספר תגים אחרים תחליפים כמו למשל AMP-Audio ו – AMP-Video. בנוסף לכך, יש שינויים רבים אחרים שאפשר למצוא בעמוד ההקדמה הטכני של הפרויקט.
גם תוכניות Javascript מותאמות אישית נחתכו החוצה בגרסת ה – HTML המיוחדת של AMP על מנת להאיץ את טעינת הדפים.
לכן, אם רוצים למשל להתקין שירותי Analytics, צריך לבחור בשירותי Analytics מיוחדים שלא עושים שימוש בקובץ JS חיצוני, וחברת אדובי כבר פיתחה פיתרון כזה... באופן דומה, פרסומות נטענות בתוך iframes .
מכל הסיבות הללו, בשיפור הגדול ביותר בזמן הטעינה של עמודים ניתן לחזות בדפים סטאטיים כמו למשל מאמרים ופרסומים שונים.
עוד כדאי לדעת שדף AMP פועל בצורה זהה על כל הדפדפנים הסלולריים דווקא מכיוון שהוא בנוי על טכנולוגיות קיימות של HTML ואין צורך להחליף את המכשיר הסלולרי או להוריד עדכוני תוכנה מיוחדים כדי לצפות בדפי AMP מהירים.
הפרויקט עצמו הוא פרויקט של ענקית החיפוש גוגל והוא נוצר כמקבילה של הפרויקט הדומה מבית פייסבוק של Instant Articles שגם הוא נוצר במטרה לאפשר למאמרים להיטען במהירות גבוהה יותר (למרות שהמאמרים המיידים של פייסבוק הם אקסקלוסיביים לרשת החברתית ולא ניתן להשתמש בהם מחוצה לה).
מבין המפרסמים הגדולים שכבר הביעו עניין בפרויקט ניתן לציין את The New York Times ואת ה- Guardian.
גוגל הודיעה כבר לפני כמה שנים שהיא תתחיל לכלול את מהירות עליית העמוד כפרמטר באלגוריתם החיפוש שלה. לכן, דפי AMP מופיעים בראשית תוצאות החיפוש ב – Top Stories בתנאי שהם רלוונטיים לשאילתא שהמשתמש הקליד. יתרה מזאת, אפשר לקפוץ ישירות מסיפור אחד לשני בלי לעבור שוב בתוצאות החיפוש של גוגל.
מכך אפשר להבין של – AMP יש השפעה מכרעת על תחום קידום האתרים ומי שהאתר שלו עדיין אינו תומך בפרוייקט, כדאי שיישם בו תמיכה ב- AMP בהקדם.