אחד הרגעים החשובים והמבוזבזים ביותר באתרים הוא הרגע שבו הושלמה פעולה שביצע הגולש. באותו רגע, השגנו את המטרה ששאפנו אליה והגולש ביצע את הפעולה - קנה פריט באתר, נרשם לניוזלטר או השאיר פרטי קשר.
אנחנו השגנו את המטרה, אבל במקום להגיד על כך תודה ולמנף את ההצלחה הלאה, אנחנו ממשיכים להתייחס אל הגולש באותו הרגע כרגיל. כאילו הוא נכנס הרגע לאתר.
כדי לנצל את הרגע של השלמת הפעולה טוב יותר נוצרו עמודי התודה. מה זה עמוד תודה? כדי להבין זאת נבחן לרגע תהליך של השלמת קנייה בחנות.
בתהליך הרכישה הגולש קנה מוצר, סיים את תהליך התשלום וכעת הוא הועבר לעמוד ייחודי שמבשר לו שהתהליך הושלם ושההזמנה עברה לטיפול.
כעת הגולש נמצא בעמוד שמבשר לו שהתהליך הסתיים. מה עליו לעשות עכשיו? סביר להניח שאם נשאיר את העמוד רק עם הפרטים היבשים, הגולש ירגיש שהוא סיים את ביקורו באתר ויצא. אך יש כמה דרכים לנצל את הרגע הזה ולהשיג בו יותר:
1. ספרו לגולשים מה צפוי לקרות עכשיו
ביצוע הפעולה הושלמה והגולש הגיע למסך התודה. כעת ספרו לו בפירוט מה צפוי לקרות: הוא יקבל אימייל עם הפרטים, המשלוח יגיע תוך כמה ימים כפי שהופיע בהזמנה, ואם מדובר בהרשמה לניוזלטר - ספרו באיזה ימים אתם נוהגים לשלוח את הדיוור ובאיזו תדירות. הפירוט מעורר ציפייה.
2. המשיכו את הקשר ברשתות החברתיות
עודדו את המבקרים לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות שאתם פעילים בהן. אם יש לכם חשבונות פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, או כל רשת אחרת, הוסיפו בעמוד התודה קישור אל הפרופיל של האתר והזמנה להמשך מעקב. כדי לעודד את המעקב אחריכם ברשת החברתית אל תסתפקו רק בקישור, אלא הוסיפו גם משפט שמתאר את התוכן שמופיע שם.
3. הזמינו אותם להירשם לניוזלטר
רשימת תפוצה היא אחד מכלי השיווק היעילים והזולים ביותר של כל עסק. לא בכדי אתם רואים הזמנות להירשם לרשימות תפוצה באתרים הגדולים ובעסקים מובילים. זה עובד.
לכן, מנפו את הרגע שבו הגולשים סיימו את התהליך באתר. הם הראו שהם סומכים עליכם ומרוצים מכם. ספרו להם על הניוזלטר שלכם והזמינו אותם להישאר מעודכנים ישירות בתיבת האימייל.
4. טפחו את המיתוג שלכם
כשאתם טופחים על השכם של עצמכם בעמוד התודה, אתם מאשררים עבור הגולש את התחושה שהוא בחר נכון. לכן, אפשר להוסיף לעמוד ציטוט קצר של לקוח מרוצה או אזכור מאתרי חדשות.
5. עזרו להם להישאר
רגע התודה הוא לרוב השלב האחרון בביקור באתר. אך זו לא גזירת גורל: ניתן למנף אותו כדי לגרום לגולש להמשיך להסתובב באתר ולהתעניין בתוכן נוסף.
בשלב הזה הפנו את תשומת לבם של הגולשים לכתבות בבלוג שלכם, לסרטון מעניין שהעליתם ליוטיוב או לקובץ הסברים שניתן להוריד ויכול להיות להם לעזר.
6. תנו להם הטבה
הגולש המחיש שהוא מרוצה. הוא הרי עבר את כל השלבים והגיע עד לעמוד התודה. כעת הגיע הזמן לעודד אותו לשוב לאתר. איך? עם הטבה. תנו לגולשים קוד ייחודי עם הטבה שתעודד אותם לשוב אליכם.
עמוד התודה הוא נכס שעובד על עקרונות חוויית המשתמש והגלישה באתר, ממש כמו כל שאר העמודים באתר. אמנם הצלחתם להוביל את הגולש לבצע פעולה באתר, אך אין זה אומר שכעת אתם יכולים להעמיס עליו כמה הצעות שרק תרצו. שמרו על מספר הנעות לפעולה מצומצם ומדיד בדף התודה.
בכל דרך שתבחרו מבין ההצעות למעלה, אל תשכחו להוסיף בגוגל אנליטיקס יעדי המרה בדף התודה כדי למדוד את הביצועים.