31 דצמבר 2014

להלן 10 שימושים שחשבנו שכדאי לך להכיר עם תגית ה rel

מהי תגית rel ואיך היא עוזרת בתהליך קידום אתר?

קוד תוכנה הוא אולי תחום המומחיות של אנשי התכנות, אבל גם מי שעוסק בקידום צריך לדעת דבר או שניים על התחום. 

כלי עזר חשוב לקידום הוא תגית HTML הנקראת rel. תגית rel היא תמרור לאלגוריתם של מנוע החיפוש המסביר לו מה נמצא לפניו וכיצד עליו להתייחס למידע. התגית מגדירה את היחסים בין מקור מידע אחד למיקום שלו באתר. 

מהם השימושים הנפוצים של תגית ה-rel וכיצד ניעזר בה לקידום? הנה כמה דוגמאות: 

1. "rel="home

היעד של הקישור שמופיע ליד התגית הוא עמוד הבית של האתר. השימוש בתגית ה-home יעיל עבור סימון העמוד הראשי של האתר והבנת ההיררכיה של האתר. לדוגמא, כשנרצה לסמן את העמוד הראשי כעמוד הבית, ייראה קוד ה-html כך:
<link href="http://example.com" rel="home"/<

2. rel="tag"

היעד של הקישור שיופיע בהמשך הוא מילת מפתח, נושא או קישור לכותב. ה-rel שימושי לסימון קטגוריות ונושאים החוזרים על עצמם באתר. כך ניתן לסמן למנוע החיפוש מהם הנושאים הדומיננטיים באתר שהתוכן שבהם מגובש ונרחב.

3. rel=”canonical"

תגית המסמנת למנוע החיפוש כי לעמוד שלפניו עשויים להיות מספר כפילויות. נשתמש בתגית כדי לסמן לאלגוריתם מי מבין ה"כפילים" הוא המרכזי ושנרצה שהוא יסרק על ידי האלגוריתם של גוגל. 

אם למשל יש באתר שלוש דרכים להגיע לעמוד המוצר, כאשר בכל פעם סיומת העמוד שונה, הקנוניקל מצביע על הכתובת המרכזית שבו נמצא התוכן. לדוגמא: 

www.abcd.com/sales.html
www.abcd.com/sales.html?ref
www.abcd.com/sales.html?page=4

הכתובת הראשונה תסומן בקנוניקל בקוד האתר בצורה כזאת:
<link rel="canonical" href="www.abcd.com/sales.html" />

4. rel="nofollow"

תגית חשובה המורה לאלגוריתם להתעלם ולא להתייחס לקישור בשקלול הקישורים באתר. לעתים נשתמש בתגית הזאת עבור אתרים חיצוניים המקושרים מאתרנו, כאלה שלא נרצה שהקישורים אליהם יילקחו בחשבון.

5. rel="license"

קישור המצביע על רישיון השימוש בתוכן שבעמוד. לגוגל יש אפשרויות חיפוש לפי רישיונות שימוש, כשאחד הנפוצים שבהם הוא חיפוש תמונות לפי רישיון זכויות היוצרים. סימון באמצעות תגית ה-license ישייך את התוכן לרישיון המתאים. 

6. rel="publisher"

עד לא מזמן הייתה תגית שימושית במיוחד לסמן מיהו הכותב של התוכן בקישור. התגית הייתה author, אך היא ספגה מהלומה מגוגל, כשזו החליטה להסיר בתוצאות החיפוש את תצוגת הכותב כפי שזו הופיעה בגוגל פלוס. אמנם התגית עדיין קיימת, אך היא נמצאת פחות בשימוש מבעבר. את היעדרה תופסת תגית ה-publisher שמציגה במקום שמו הייחודי של כותב התוכן, את שם החברה בו מופיע התוכן.

7. rel=”prev”/"next"

מצביע על קשר רציף בין עמודים. ניקח לדוגמה, כתבה הנמצאת בבלוג, אשר שחילקתם לשני עמודים. העמודים נמצאים ביחס היררכי בין האחד לשני. קודם קוראים את העמוד הראשון ולאחר מכן את השני. לכן, ניתן להוסיף את תגית ה-next לעמוד הראשון כדי להצביע על המשכיות לעמוד הבא, ובהתאם את תגית ה-prev בעמוד האחרון, כדי להצביע על תחילת הכתבה בעמוד קודם.

8. rel="payment"

מקשר לעמוד המאפשר לתמוך באתר מבחינה פיננסית, עמודים עם אפשרויות סליקה וכדומה. 

9. rel="alternate"

קישור המציג תוכן דומה לעמוד המקורי, כמו למשל גרסת הדפסה, תוכן זהה אך מתורגם או עמוד מקביל באתר בגרסת מובייל.

10. rel="directory"

הקישור מצביע על ספרייה. שימושי כשנרצה להצביע על קישורים ייחודיים לספריות כלליות. 

תגית ה-rel היא כלי שימושי מאוד בכדי להצביע למנוע החיפוש מהם העמודים הנמצאים באתר ומה החשיבות שלהם בעיניכם. עבור השגת תוצאות בקידום האתר, התגית עוזרת למנוע כפילויות, להצביע על ההיררכיה בתוך האתר וגם על סוג התוכן הנמצא בו כדי להשתייך ל"ענני התוכן" המתאימים. אלו הן רק חלק מהאפשרויות של תגית ה - rel , זכרו תמיד להשתמש בזהירות.




נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר