לגופנים יש תפקיד מאוד חשוב בעולם העיצוב הגרפי. הם מאפשרים לנו ליצור האנשה חזותית בנוסף למלל עצמו על ידי כך שכל גופן מרמז על משהו אחר. יש גופנים שמרמזים על רצינות ורשמיות המאמר, אחרים מרמזים על כתב מודפס ויש גופנים קלילים ויצירתיים שיושבים על הקשת ההומוריסטית. עם השנים כולנו, כולל כולנו, התרגלנו להשתמש בגופן אריאל, טיימס' ניו רומן ועוד. ולמען האמת, זה כבר די משעמם ותבניתי. האתרים נראים דומה, אין שוני בגופן, בנראות הכותרת או בגוף הטקסט. בדיוק בשביל זה עוצבו פונטים חינמיים וחדים בעברית וניתן להתקין אותם ולהשתמש בהם לא רק כפרינט אלא גם בדפי האינטרנט.
מדובר בפונטים מותאמים לשימוש באתרי אינטרנט, פונטים בלתי מוגבלים, מקוריים, יצירתיים, בשלל סגנונות ועניין. וובפונט הוא פורמט, שעובר תהליך הנקרא "הינטינג", למעשה מדובר בתהליך התאמה של הפונט אל מסך התצוגה.בין אם זה לשימוש בדפי האינטרנט או לאפליקציה.
באתר webfonts.fonts.com תוכלו, לאחר הרשמה קצרה, לבחור מאות פונטים יצירתיים ביותר, לאחר שבחרתם פונט לשימוש תקבלו גם קוד שנקרא Java-script, את הקוד הנ"ל תצטרכו להטמיע באתרכם, תוסיפו לזה את קוד ה CSS וזהו. הפונט שלכם על המפה. באינטרנט.
על מה כל המהומה, סך הכל מדובר פה על גופן, נכון? אז זהו שזה לא ככה. לא בכדי, האיש שהכניס לחיינו את אפל, סטיב ג'ובס פסל פרויקט משום שהוא לא התחבר אל סגנון הכתיבה שהוגש לפניו. ישנם הרבה מאוד דברים שצריך לקחת בחשבון כשניגשים לבנות ולעצב אתר, אך אבן היסוד היא סגנון הגופן בו נבחר להשתמש. סגנון שיתאים לשפה ולאופיו של המותג. בחירה נכונה של הגופן, הבלטת הייחודיות שלו, יכולה להביא לשגשוג והצלחת המותג או מנגד להרוס את תדמיתו. כשניגשים לבחור גופן צריך לחשוב איזה יהיה קליל ונעים לקריאה בצירוף התאמה לשפה ולאופיו של המותג. ניקח לדוגמה מותג בגדים לילדים, שימוש בגופן גותי או קומיקס לא תהיה הבחירה הטובה ביותר. זה יוזיל את ערך המותג או מנגד יצור אנטגוניזם בקרב הילדים וההורים שלהם. הגופנים הטובים ביותר הם דווקא אלו שלא מצריכים השקעה מרבית בקריאה ובהתמקדות בכל אות.
מעצב - סוד ההצלחה של אתר תלוי מאוד במעצב הגרפי שלך. הגרפיקאי לא אחראי רק על עיצוב לוגו, עיצוב מודעה. עיקר העבודה של הגרפיקאי היא בכל הקשור לטיפוגרפיה. מומלץ מאוד להתייעץ עם גרפיקאי ולגבש ביחד אתו רעיונות יצירתיים, חדשניים ומעוצבים, כך המעצב יצליח לבחור את הפונט הטוב ביותר למותג שלך.
חברות שמייצרות גופנים שעברו עיצוב גרפי - ישנן חברות שמייצרות גופנים. המעצב שעובד בחברה בוחר גופן שנשען על הפסיכולוגיה של המילה הכתובה ובעזרת אנשי שיווק ופרסומאים הוא מצליח לייצר גופן ייחודי ובלעדי. אין ספק כי מדובר פה בהצלחה מדהימה לכבוד המותג.
קודם כל חשוב לדעת כי לא כל הדפדפנים תומכים בכל סוגי הגופנים, גם לא בדרכי ההטמעה של הגופן.
לכן, צריך ליצור מספר קבצים מהפונט אתו נרצה להשתמש. "פונט" זה בעצם קובץ וקטורי והמסך שלנו מציג פיקסלים. לכל גופן באשר הוא מצורפת הנחייה, איך להציג אותו על המסך, הפעולה הזאת נקראת Hinting.
ההינטינג יעבוד בצורה טובה כאשר הפונטים יהיו מקצועיים מאוד וברגע שזה קורה, הם יהיו קריאים וברורים בכל תצוגה באשר היא. בין אם מדובר בתצוגה קטנה או גדולה וללא הבדל בדפדפן ובמערכת ההפעלה בה נשתמש.
אמנם אין הרבה גופנים חינמיים או אתרים להורדות בחינם, אבל אפשרי גם למצוא פונטים לשימוש מסחרי שאפשר להוריד בחינם דרך האינטרנט. מכיוון שהם קובצי תוכנה, הם זקוקים לרישיון שיתמוך ויגן עליהם ורישיון דסקטופ שהוא עבור השימוש בתכנת הפונט. מי שמתקין פונט על המחשב זקוק לרישיון שימוש, כאשר הרישיון הזה דומה לכל תוכנה אחרת שכבר מעודכנת אצלנו במחשב כמו פוטושופ או אופיס. במידה והמטרה של הגופן היא לשימוש כטקסט חי בתוך אתר אינטרנט או בתוך אפליקציה, אתם תהיו זקוקים לרישיון של וובפונט או רישיון לאפליקציה.
http://freefonts.co.il/ - מאגר ווב - פונטים חינם בעברית
http://www.creativebloq.com/typography/free-web-fonts-1131610 – (כשמעלים לאתר לשים רק את הדומיין שיקשר לכתובת המלאה)