12 מרץ 2015

איזה אתר סלולרי יתאים לעסק שלך?

המשימה: אתר סלולרי

הגולשים מבלים יותר ויותר זמן בגלישה בסמארטפון. הם עורכים חיפושים, גולשים באתרים ומבלים בתוך אפליקציות. כדי להשיג את תשומת הלב שלהם בכל שעה ובכל מקום צריך להתחיל לבסס נוכחות במובייל. איך עושים את זה? מהן האפשרויות שעומדות היום בפני עסק שרוצה נוכחות במובייל?

יש כמה דרכים להשיג נוכחות מקוונת במכשירים הסלולריים. הנה השיטות המובילות:

1. אתר ייעודי למובייל

אתר ייעודי לגלישה סלולרית הוא אתר נפרד מהאתר הקיים. הוא מעוצב ומותאם במיוחד למשתמשי המובייל. 

המטרה של אתר ייעודי היא להציג את התוכן שבאתר בצורה מותאמת למכשירים השונים בשוק. 

האתר הייעודי מזהה את מערכת ההפעלה והדפדפן שבאמצעותה מגיע הגולש לאתר ומתאים את תצוגת התוכן בהתאם לגולש. 

למי זה מתאים?

בניית אתר אינטרנט ייעודי למכשיר הסלולרי מתאימה למי שכבר יש לו אתר קיים, שבנוי לרוב במערכת סגורה ובוצעו בה הרבה התאמות לאורך זמן. 

בנוסף, אם האתר הקיים עמוס בתוכן, שמרביתו אינה רלוונטית לגולשים במובייל, אתר צר וייעודי מאפשר להציג תוכן ממוקד לגולשים בסלולר.

למה כן?

* התוכן מותאם למכשירים ולמשתמשים.
* ניתן להעלות את אחוזי ההמרה במשימות קצרות-טווח הייעודיות לגולשי האתר במובייל.
* אפשר ליצור חוויית משתמש ייחודית ולהעניק חוויית גלישה מעניינת. 

למה לא?

* ניהול שני אתרים בנפרד דורש מכם להקדיש לכך זמן. 
* הזנת תוכן בשני אתרים בנפרד עלול לבלבל חלק מהגולשים, שלא יבינו את ההבדל בין האתרים.
* השגת דירוג במנועי החיפוש הופכת למשימה מסובכת יותר. כאשר מנהלים שני אתרים, האתר הייעודי למובייל צריך להיות מקושר בחוכמה לעמודי התוכן הקיימים באתר הקיים.

בשורה התחתונה:

בעבר הקמת אתר ייעודי היתה גישה נפוצה כדי לפנות לגולשים במובייל. אך ככל שהגלישה במסך הקטן התגברה, צצו פתרונות יעילים יותר שיתרונותיהם מתגברים על החסרונות שבהקמת אתר ייעודי.

2. תבנית מוכנה לאתר סלולרי

תבנית אתר סלולרי היא אתר שיש בו כמה עיצובים ותכונות בקוד המותאמים לביצוע משימות במכשירי מובייל. 

באמצעות התבנית מתאימים חלק מהתוכן לתצוגה בגדלי מסכים שונים. לדוגמא, ניתן להתאים את תצוגת התפריטים למבנה הסטנדרטי במובייל, לשנות את הרקע ואת תצוגת הטקסט. 

למי זה מתאים?

לבעלי אתר קיים וכשמערכת ניהול התוכן של האתר תומכת בהוספת תבניות למובייל. 

למה כן?

* הגולשים במובייל ובאתר הרגיל נחשפים לאותו תוכן, מבלי להחסיר דבר. 
* יעיל בקידום: לא צריך לקדם כתובות שונות. כתובות העמודים נשארות זהות תמיד, בסלולר ובדסקטופ גם יחד. 
* הזנת התוכן נעשית דרך מערכת ניהול תוכן אחת.

למה לא?

למרות שהתבנית הסלולרית משתמשת בתשתית הקיימת של האתר, עדיין צריך לתחזק שני אתרים - אחד רגיל ושני למובייל. אם למשל תרצו לעדכן או לשנות יישומים הקיימים האתר, תצטרכו לבצע שינויים בקוד פעמיים. 

בשורה התחתונה:

תבנית היא אפשרות מוצלחת לתמיכה בגלישה במובייל עבור אתר קיים. יש לקחת בחשבון שהיכולות של מכשירי הסלולר מתרחבות היום בקצב אדיר, וכדי להשיג תוצאות טובות לאורך זמן כדאי לבחון פתרון קבוע ומתאים יותר, כמו עיצוב רספונסיבי.

3. עיצוב רספונסיבי

עיצוב רספונסיבי הוא הפתרון המתאים ביותר להציג אתר בכל מכשיר. עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב המגיב למכשיר שבו מוצג האתר. העיצוב מתאים את עצמו אוטומטית לגודל המסך ולסוג הדפדפן. 

עיצוב רספונסיבי מציג את כל האלמנטים באתר. בעזרת שימוש בשפות HTML, CSS ו-JavaScript, האתר מציג עיצוב חכם ודינמי, עם אפשרויות המשתמשות בכל הפונקציות של הטלפון בעת הצורך. 

למי זה מתאים?

לכולם. ואם להיות יותר ספציפיים - למי שעדיין לא הקים אתר או לבעלי אתר ישן ולא מעודכן.

למה כן?

* עיצוב המותאם לכל מכשיר ולכן גם כלי יעיל בביצוע המרות במובייל.
* טוב לקידום בגוגל: מנוע החיפוש מתעדף אתרים המותאמים לגלישה בסלולר.
* לא צריך לבצע כפל הזנות תוכן. הזנת התוכן נעשית עבור אתר אחד.
* ניתן לשנות את הרספונסיביות של האתר גם למסכים שיצאו בעתיד. כאשר אלו יצאו לשוק, ניתן יהיה לבצע התאמות אליהן מבלי לבנות אתר חדש. 
* חוויית הגלישה באתר רספונסיבי היא נעימה ואינטואיטיבית לגולשים.

למה לא?

* איכות התמונות באתר דורשת התייחסות שונה כאשר האתר רספונסיבי. מפאת הפנייה לגולשים במובייל, צריך להשתמש בתמונות קלות יחסית, כדי לצמצם כמה שניתן את זמן הטעינה, מה שיכול לבוא על חשבון איכות התמונה. 
* עבור אתרים גדולים, עלויות ההקמה והפיתוח יכולות להיות גבוהות מאשר אתרים לא-רספונסיביים. 
* הורדת קבצים, במיוחד קבצי pdf, אינה נוחה במכשירי מובייל. 

בשורה התחתונה:
עיצוב רספונסיבי הפך לסטנדרט בבניית אתרים. בעידן המובייל, כדי לשמור על עדכניות מתמשכת, צריך פתרון שעומד בקצב. את הפתרון הזה מציע העיצוב הרספונסיבי.


4. אפליקציית מובייל

פתרון מסוג שונה לגמרי הוא פיתוח אפליקציה נפרדת לאתר

גולשים אוהבים להשתמש באפליקציות בסמארטפונים ובטאבלט. שימוש באפליקציה יוצר תחושה שונה מגלישה באתר אינטרנט. היא מבדלת את הגלישה מהשיטוט הרגיל ברשת. 

למי זה מתאים?

לבעלי מותג חזק או למי שרוצים ליצור פלטפורמה ייחודית לתשלומים במובייל. בנוסף, אם יש שימוש מיוחד שתרצו שהגולשים יעשו, כמו צילום או ניווט, אז אפליקציה יכולה להיות לעזר. את האפליקציה הגולשים יצטרכו להוריד מחנות אפליקציות כמו גוגל Play או ה-App Store של אפל.

למה כן?

* התראות: קבלת התראות עבור כל עדכון שומרת את הגולשים מעודכנים תמיד ויוצרת נאמנות לאורך זמן. 
* דירוג חיובי ותגובות טובות בחנות האפליקציות מעודדות משתמשים נוספים להוריד את האפליקציה. 

למה לא?

* עלויות גבוהות יותר בפיתוח ובתחזוקה לעומת אתר.
* קשה יותר לקדם אפליקציה מאשר אתר. 
* קידום האפליקציה נעשה במקביל לקידום האתר. כלומר, ההוצאות והזמן המושקעים מתרבים. 
* התוכן המוזן לאפליקציה שונה מזה שבאתר. הוא בעל אופי שונה ומנוהל ממערכת אחרת. 

בשורה התחתונה:

אפליקציה היא פתרון שמתאים לעסקים מסוימים, כמו אתרי חדשות ומותגים חזקים. את מרבית התכונות שבעלי עסקים רוצים להציג ניתן להשיג באמצעות אתר מותאם לסלולארי.

כל הדרכים מובילות לסלולר

בעלי אתרים לא יכולים להרשות לעצמם לזנוח את קהל הגולשים במכשירי הסמארטפון והטאבלטים. הפתרונות קיימים בשוק ורק צריך למצוא את האפשרות המתאימה ביותר לקהל היעד שלכם.




נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר