מתי אתר רציני מצליח להעלות חיוך בלתי צפוי על פני הגולשים? בזמן שגיאות. אבל לא כאלה שעלולות לעצבן אותו, אלא פשוט כשהגולש מגיע לעמוד הלא נכון.
לפעמים הקישורים באתר מובילים לעמודים שאינם קיימים. במקרה כזה תיתקלו בשגיאה המפורסמת "error 404" – "העמוד שחיפשתם אינו קיים".
אתרים יכולים להתמודד עם המצב הזה בשתי דרכים: לשלוח את הגולש אוטומטית אל עמוד הבית, או להציג עמוד שגיאה. אם בוחרים לבצע העברה אוטומטית, צריך לזכור שיכול להיות שהגולש התכוון להגיע למקום מסוים ואז הוא נשלח לנקודת התחלה שהוא לא מעוניין בה.
אבל למה לשלוח את הגולש למקום אחר אם אפשר להציג בפניו משהו מקורי ומשעשע שהוא לא היה נתקל בו בשום מקום אחר?
אספנו כמה דוגמאות לאתרים שמשתמשים בעמוד של שגיאת 404 בצורה יצירתית ומקורית:
לא ברור בדיוק למה התכוונו המתכנתים של אתר ההכרויות הפופולרי כששמו בעמוד השגיאה לוויתן שוקע שאיבד את הגרביים:
עוד בעל חיים שהגיע למקום בלתי צפוי אפשר למצוא באתר של שירות הניוזלטרים mailchimp:
לוקחים את הלייק המסורתי ומצטערים איתו:
אם הכח שלכם טמון בתמונות, למה לא לנצל אותו? טאמבלר משתמשת בעמודי ה-404 לתצוגת תכלית של שימוש באנימציות gif:
הסטארט-אפ הישראלי לוקח את הדמות שמלווה אותו בכל מקום, ונעזר בה גם עמוד השגיאה:
בעיצוב עטיפות הגלידה של בן אנד ג'ריס מופיעים עננים. גם כשתגיעו לעמוד הלא-נכון באתר שלהם, תתחילו לעופף בשמיים:
אם כבר הגעתם למקום הלא נכון, אפשר לזמזם איזה שיר כדי להעביר את הזמן. באתר בניית האתרים מצטטים שיר:
ואם הזכרנו ציטוט שירים, אחד מעמודי ה-404 המפורסמים ברשת נמצא אצל הלהקה הוותיקה. כשתגיעו לעמוד הלא נכון באתר של ה-Rolling Stones תקבלו את הלהיט של הלהקה – You can't always get what you want:
שירות המלצות התוכן לוקח את הדמות שלו והופך אותה לתקע מנותק:
אצל המתחרים של אאוטבריין תוכלו לראות עמוד יפה לא-פחות:
ואין כמו משרד פרסום כדי להציג יצירתיות שמכוונת ישירות לקהל. ב-k logic בחרו בשקופית ה"תמו שידורינו" של הערוץ הראשון מפעם:
גוגל שולחים את הרובוט שלהם לבצע את התיקונים הנדרשים:
גיקים אמיתיים לא סתם ייקלעו לעמוד שגיאה, אלא ילכו ויחפשו אותו. אתר לגיקים יודע איך לפנות לקהל שלו: