20 אפריל 2015

על איזה איזה תחום תרצה לדבר באתר החדשותי הבא שלך?

בניית אתר חדשות

בשונה מאתר תדמיתי או אפילו אתר מסחר אלקטרוני, אתר חדשות הוא אתר שהמטרה שלו היא לעדכן את הגולשים בחדשות שוטפות ועדכניות. כפועל יוצא מכך, מספר הגולשים הנאמנים שיבקרו באתר על בסיס יום יומי ילך ויגדל, והם יביאו עמם גולשים נוספים וחוזר חלילה.

הדבר הראשון עליו צריך להחליט כאשר מקימים אתר חדשות הוא באיזה נושא להתמקד. חשוב לזכור שככל שהנושא יהיה רחב יותר, כך גם יידרשו יותר כותבים ומשאבים על מנת להשאיר את האתר עדכני ורענן. לכן, לפעמים עדיף דווקא להתמקד בנישה קטנה ומוגדרת מאשר להתפזר:

לדוגמה, במקום ליצור אתר טכנולוגיה העוסק בכל הנושאים תחת מטריה זו (החל מפיתוח ל – Web ועד לאפליקציות לסמארטפונים), אפשר לדוגמה להחליט להתמקד אך ורק בפיתוח אתרים או רק בפיתוח אפליקציות.

מהו המבנה הנכון לאתר חדשות

בעוד אתר חדשות קטן כגון בלוג יכול להסתפק במספר קטן של כותבים קבועים אשר מעלים את התוכן בעצמם, אתר חדשות גדול בדרך כלל צריך גם עורך אחראי אשר יקבל את האייטמים השונים, יבדוק אותם, יבצע הגהה במידת הצורך ויעלה אותם לאתר, זאת ללא קשר לפלטפורמת ניהול התוכן בה האתר עושה שימוש.
לרוב מקובל שלכל כותב קבוע באתר יש דף כותב המתאר את הביוגרפיה שלו בקצרה, את תחומי ההתמחות שלו וקישורים קבועים לכל התכנים אותם פרסם בצורת ארכיון אשר מכיל תקציר של כל אייטם.

אילו תגים יש להוסיף בקוד של כל אתר חדשות?

למרות שכיום גוגל כבר לא מציג את תמונת הכותב לצד פוסטים שהוא כותב בתוצאות החיפוש, חשוב שלכל כותב קבוע יהיה קישור באמצעות תג מיוחד מכל אייטם אותו הוא כתב לעמוד הפרופיל שלו. התג נראה כך:
<a href="http://author.newsite.com/" rel="author">Israel Israeli</a>

כמו כן, נדרש שימוש בתג נוסף בשם rel="me" אשר בדרך כלל משתמשים בו כדי לקשר מכל אחד מדפי הפרופיל באתר לדפים ברשתות חברתיות ובמיוחד גוגל פלוס, בה אפשר לציין את כל האתרים שהמשתמש כותב בהם.
בנוסף לזאת, ניתן להשתמש בתג rel=author גם במקרים בהם מדובר בפוסט של כותב אורח אשר כותב באתר, אך הוא אינו כותב קבוע (במקרה זה התג יקשר אל עמוד הבית הרלוונטי של הכותב באתר חיצוני).

כיצד לגרום לאתר חדשות להצליח?

על מנת לגרום לאתר חדשות להצליח, חשוב מאוד להקפיד על שני עקרונות: קידום נכון במנועי חיפוש והפצה של התכנים השונים ברשתות חברתיות. כמובן שלצד עקרונות אלו יש להבטיח שהאתר עצמו יתעדכן לעיתים קרובות בהתאם לקצב של אתרים אחרים באותו התחום.

קידום נכון (SEO)

 יש לוודא כי לכל אייטם שמעלים יש כתובת אחת ויחידה אשר כוללת את הגרסה המלאה שלו ואילו בעמודים אחרים מופיע רק התקציר שלו. חשוב גם לתת לו כותרת ותיאור (Title ו – Description) השונים מהכותרת הפנימית (H1) בכל דף.
כחלק מקידום נכון, אפשר גם ליצור עמודי תגיות אשר יהוו עמודי ארכיונים של כל האייטמים בתת נושא מסוים (לדוגמה, Adwords). עם זאת, חשוב לא להוסיף יותר מדי תגיות וליצור מצב בו יש תגיות שמפנות לאייטם אחד או שניים בלבד (זאת מכיוון שאז גוגל עשוי לראות בעמודים האלו עמודים באיכות נמוכה).

הפצה ברשתות חברתיות

כמעט כל אתר כיום פותח לעצמו פרופיל או דף ייצוגי בכל רשת חברתית שניתן להעלות על הדעת, תוך כדי שהוא מציב קישור לפרופיל זה בדף הבית או בתבנית שלו.
עם זאת, הפצה של כל אייטם חדש אותו מעלים לכל הרשתות החברתיות אינה מומלצת מכיוון שהיא עשויה להטריד את הגולשים יתר על המידה. לכן, רצוי לבחור רק באייטמים החשובים והמעניינים ביותר ואותם להפיץ.
מנגד, חשוב שלצד כל אייטם יהיו גם אפשרויות שיתוף בהם הגולשים עצמם יוכלו להשתמש ולהפיץ אותם לחבריהם. כך למעשה מגדילים את התפוצה של התכנים באתר באופן אורגני ללא הסיכון שב"חשיפת יתר" לקבוצה מצומצמת אחת של גולשים.




נשמח להציע לך פתרון מותאם אישית קבל הצעת מחיר