אפיון אתרים הוא צעד הכרחי כאשר מקימים אתר חדש, בצורה מקצועית, בחברת בניית אתרים, לאחר שמגדירים מיהו קהל היעד של האתר, מה הוא מחפש ומה הפיתרון שיוצע לו (לדוגמה, קניית מוצר, הצעת שירות או אפילו מידע בלבד).
מחקר: תהליך אפיון אתרים מקצועי מתחיל במחקר, בו המטרה היא לזהות את קהל היעד ואת הצרכים שלו ולהתאים את האתר ללקוחות הפוטנציאליים שעתידים להיכנס אליו, על מנת להפוך את חוויית המשתמש למתאימה עבורו.
הגדרות – החלק הטכני: אחת המטרות העיקריות של תהליך האפיון היא להגדיר יחד עם הלקוח את הפונקציות השונות שיהיו באתר האינטרנט. בתהליך, נהוג לבנות תרשים של עמודים שונים באתר ולהחליט על האלמנטים השונים שישולבו בכל עמוד באתר (וידאו, טקסטים, תמונות, טפסים וכו').
תיאום ציפיות: על מנת למנוע "אכזבות" של לקוחות יש לתאם ציפיות בתהליך אפיון אתרים, כך שלאחר האפיון יידע הלקוח בדיוק כיצד אתר האינטרנט שלו יראה ואילו אלמנטים יהיו בעמודים השונים באתר.
עיצוב – ממשק המשתמש וחוויית UI/UX: אחד הדברים החשובים ביותר הוא הנראות של אתר האינטרנט. כחלק מתהליך האפיון, הלקוח מציג את דרישותיו ואת העדפותיו מול המעצב ותוך ייעוץ מקצועי של המעצב הם יוצרים יחד את העיצוב המדויק של אתר האינטרנט. תחום הUX הפך לאחד התחומים החשובים ביותר המשפיעים על הצלחת אתרי אינטרנט במידה משמעותית בשנים האחרונות.
שאלות נפוצות בנוגע לאפיון אתרים:
האם אפיון אתרים הכרחי? לקוחות המעוניינים לבנות אתר אינטרנט ברמה גבוהה ולא אתר תדמיתי שבנוי על תבנית בסיסית, תהליך אפיון האתר הכרחי.
כמה זמן נמשך תהליך אפיון אתר האינטרנט? משך תהליך אפיון אתרים מקצועי עשוי להימשך במשך ימים עד שבועות ותלוי בהיענות ושיתוף הפעולה של הלקוח.
מה קורה במידה ולא עורכים אפיון מקצועי? בניית אתר ללא אפיון אתרים מקצועי, עלולה להוביל לאכזבה מצד הלקוח, למחסור באלמנטים שונים באתר וברצון לביטול העסקה מצד הלקוח. תהליך האפיון נועד "לסגור פינות" ולהגשים את רצונו של הלקוח.
חברת dooble היא בין המובילות בישראל לבנייה ופיתוח אתרי אינטרנט. בשורות לקוחותיה של החברה נמצאים למעלה מ-1,000 עסקים וביניהם האתרים המובילים והפופולריים ביותר ברשת הישראלית.
"רק תהליך אפיון מקצועי יגשים את החלום האינטרנטי שלכם..."