חברות רבות מחביאות היטב את עמוד ה"אודות" שלהן בתוך האתר. אחרי שהתקשו לכתוב אותו כראוי הוא הפך למקום מעט מגושם שבעלי האתר לא מתגאים בו במיוחד.
חבל. כי ניתוח של התנהגות הגולשים מראה לא פעם שדווקא עמוד ה"אודות" הוא מהעמודים שהמבקרים באתר מחפשים הכי הרבה. הם רוצים לדעת מי עומד מאחורי האתר ולדעת על מנהליו קצת יותר.
כתיבת עמוד אודות מוצלח היא אכן משימה לא פשוטה. צריך למצוא את האיזון הנכון של תוכן שמוכר את העסק היטב ללקוחות מבלי להיות שיווקי מדי.
הנה לפניכם כמה גישות ליצירת עמוד אודות עשיר שנותן ערך לגולשים מבלי להבריח אותם משיווקיות-יתר:
זאת גישה לא אינטואיטיבית לרובנו - לכתוב עמוד "אודות" קודם כל על קהל היעד ולא על עצמנו.
הגישה שעומדת מאחורי תוכן שמתמקד בקהל ולא בנו היא ש"אנחנו" נמצאים כאן עבורכם - הלקוחות שלנו. העמוד הופך מהצגה עצמית להסבר קצר על הערך שהאתר נותן למבקרים.
איך אפשר לעשות זאת בצורה נכונה? להסביר בקצרה עליכם וכיצד אתם טובים במקצוע שלכם, או כיצד המוצרים שלכם פותרים את הבעיה של הלקוח.
קחו לדוגמא את העמוד של חברת העשרת התוכן אאוטבריין הישראלית: התוכן הבולט ביותר בעמוד האודות שלה הוא הסרטון שבו מדברת החברה לא על עצמה, אלא על הערך שהיא מספקת ללקוחות.
"מישהו מכיר שיפוצניק טוב באזור המרכז?". כשאנחנו מחפשים אנשי מקצוע טובים אנחנו מבקשים המלצות מחברים או מהסביבה המקצועית שלנו. לקוחות מרוצים הם אחת הדרכים הטובות ביותר לדעת מה טיבו של בעל העסק.
גם באתר אינטרנט אפשר להשתמש בשיטת ההמלצות של לקוחות מרוצים. אפשר להוסיף לעמוד האודות ציטוטים של לקוחות עם שמות או לוגואים של החברות שבהן הם עובדים. השיוך של השם לציטוט מוסיף אמינות לטקסט והופך אותו לאישי.
תמונות וסרטוני וידאו מושכים את תשומת הלב של הגולשים הרבה יותר מעמוד טקסטואלי בלבד.
את העמוד אפשר להעשיר עם תמונות, סרטונים, הטמעה של קישורים לעמודי המדיה החברתית או כל דבר שיהפוך את העמוד למושך יותר ויזואלית.
אחת הדרכים הנפוצות להעשיר את עמוד האודות היא להוסיף תמונות של חברי הצוות. אפשר להעלות תמונה של כל אחד בנפרד עם תיאור תפקידו, אך גם תמונה קבוצתית יכולה להיות מוצלחת ואף לשדר אווירה ידידותית ושמחה.
חנות החולצות Mooz מצליחה לעבות את הטקסט עם תמונה צבעונית שמראה שהעושר הצבעוני לא נשאר רק באתר
זו אולי הדרך הנפוצה ביותר ליצירת עמוד אודות: לספר את הסיפור הארגוני של העסק.
לא לכל עסק יש סיפור מרתק לספר, ובכל זאת זה המקום לספר סיפור כלשהו שיהפוך את האתר ממקום כללי שהגולש הגיע אליו לאתר אנושי עם אנשים אמיתיים שעומדים מאחוריו.
הסיפור הארגוני יכול לספר את ההיסטוריה של העסק או כיצד הוא הצליח לפתור בעיה של לקוחות. אפשר לספר כיצד העסק צמח עם השנים או כיצד הוא הצליח להתמקצע בדבר אחד ולעשות אותו הכי טוב בשוק.
חשוב לזכור שלמרות שלעמוד האודות אין מגבלת מקום - לגולשים יש מגבלת סבלנות. אין צורך לכתוב את כל ההיסטוריה או הסיפור הארגוני בפירוט יתר, אלא לצמצם אותו לטקסט שיישאר מעניין ורלוונטי עבור הגולש.
קחו לדוגמא את HWzone שמספרים את הסיפור שלהם בתשוקה
עמוד האודות אמנם נועד לספר מעט על עצמכם, אבל זה גם המקום לעזור לגולשים ליצור עמכם קשר. נכון, יש עמוד נפרד ליצירת קשר עם העסק, ובכל זאת, אחרי שהגולשים קראו עליכם, יכול להיות שהם מיד ירצו לשלוח אימייל או לדעת היכן אתם ממוקמים.
בעמוד האודות אפשר לשתף את פרטי הקשר שלכם או להפנות לעמוד יצירת הקשר. השאירו פרטים מדויקים בעמוד ואל תצרו עמימות מיותרת. לגולשים צריכה להיות בעלי האפשרות ליצור אתכם קשר בטופס באתר, באימייל, ואם אפשר - גם בטלפון או סקייפ.
באתר של חברת ההשמה הדיגיטלית Join מספקים את החוויה המלאה
שימוש בז'רגון מקצועי אולי מוסיף לכם יוקרה בתוך התעשייה בה אתם פועלים, אבל את הגולשים זה עלול להרתיע. אם הם לא יבינו במה אתם עוסקים או מה הערך שהם מקבלים מהאתר, הם ינטשו אותו.
יותר מכך, לפעמים שימוש בז'רגון מקצועי הופך את הטקסט למשעמם.
נסו לכתוב עמוד אודות עם שימוש מצומצם בז'רגון מקצועי ובכל זאת להסביר בשפה פשוטה ובהירה מה אתם עושים.
בסופו של דבר, עמוד האודות צריך להיות תואם לאופי של החברה. האופי הזה יכול לקבל ביטוי בצורה הוויזואלית של העמוד, בניסוח, בפנייה לקהל ובאופן שבו מספרים את הסיפור הארגוני.
קחו לדוגמא את העמוד של האתר Saloona. עמוד האודות מספר קצת על האנשים שעובדים בו וגם קצת חושף מעט על חייהם האישיים, בדומה לאופי האתר
כדי לדעת צריך לבדוק. אחרי שהקמתם עמוד אודות וניסחתם אותו, בדקו מה אומרות תוצאות האנליטיקס על העמוד. האם הגולשים בילו בו יותר זמן? האם הם יצרו קשר, צפו בסרטונים או הקליקו על הקישורים לעמודי המדיה החברתית שהופיעו בו?
אם הנתונים מגלים שהדברים השתנו ולאו-דווקא לחיוב, זה הזמן לקצץ בטקסט, לשנות אותו, לעצב מחדש או להעשיר את החוויה הוויזואלית בעמוד.
כפי שראינו, עמוד האודות הוא נכס מעולה לספר סיפור, לדבר ישירות אל הגולשים ולהעביר את התחושה הכללית שקיימת בחברה. לכתוב עמוד אודות זה לא פשוט, אך זה משתלם. העמוד יכול להיות דף שתתגאו בו מאוד וגם יצליח לעורר בקרב הגולשים סקרנות לגביכם.